Grycan walczy o największą część rynku lodów

Największy w Polsce producent lodów familijnych chce podbić segment mrożonych deserów impulsowych. W planach ma także dalszy rozwój lodziarni i eksportu.

Publikacja: 16.03.2016 18:05

Zbigniew Grycan

Zbigniew Grycan

Foto: Fotorzepa, Radek Pasterski

- Zdobycie w 2015 roku pozycji lidera sprzedaży lodów familijnych oraz coraz lepiej rozwinięta dystrybucja sprawiły, że zdecydowaliśmy się na mocniejsze wejście w segment lodów impulsowych – mówi Marcin Snopkowski, dyrektor generalny firmy Grycan Lody od pokoleń.

Na razie udziały tych najpopularniejszych lodów w Polsce – przypada na nie ponad 60 proc. łącznej sprzedaży detalicznej - w obrotach firmy wynoszą zaledwie 1 proc. Przełomem nie okazały się wprowadzone w 2011 r. lody Porcyjka z łyżeczką o pojemności 150 ml. Grycan liczy, że większym hitem okażą się lody w kubeczkach o pojemności 125 ml. Zaczyna od najbardziej popularnych smaków: wanilia, truskawka i czekolada, która wkrótce pojawią się w sklepach.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Przemysł spożywczy
Węgry zakazały importu polskiej wołowiny i wieprzowiny. To odwet
Przemysł spożywczy
Zmarł jeden z twórców imperium lodziarskiego Koral
Przemysł spożywczy
Polskie Jeżyki i Grześki łączą siły z niemieckimi zającami
Przemysł spożywczy
Słynny producent alkoholi luksusowych zwolni ponad tysiąc pracowników
Przemysł spożywczy
Zakaz reklamy piwa? Ministerstwo nie mówi „nie”
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem