Transakcja Maspeksu obejmuje między innymi, zakup trzech zakładów produkcyjnych spółki Rio Bucovina (zlokalizowane w miastach Vatra Dornei, Timişoara i Giurgiu), a także marki wód mineralnych Bucovina. Według danych firmy badawczej AC Nielsen, pod kątem udziałów wartościowych, należy do niej 14 proc. rynku wody w Rumunii.

- Marka Bucovina znacznie zwiększy naszą konkurencyjność i umocni pozycję naszej firmy na rynku rumuńskim. Konsumpcja wody w Rumunii jest jeszcze na niższym poziomie, niż w innych krajach Europejskich, co z pewnością daje perspektywy do dalszego rozwoju – komentuje Krzysztof Pawiński, prezes Maspeksu. - Na bazie firmy Rio Bukovina, planujemy zbudować kolejny, mocny obszar działalności w tym kraju w oparciu o pracowników tej firmy, zakupione zaplecze produkcyjne i marki - dodaje.

Właściciel Tymbarku, Łowicza i Lubelli nie ujawnia wartości przejęcia. Podaje tylko, że zakup Rio Bucoviny jest największą do tej pory akwizycją zrealizowaną w Rumunii. W 2007 roku rumuńska spółka Maspeksu zakupiła markę Arnos, wiodącego producenta makaronów, a w 2013 roku marki Salatini i Capollini - najstarsze znaki towarowe w segmencie krakersów i precli i zdecydowani liderzy, do których należy jedna trzecia rynku krakersów i ok. 20 proc. rynku precli. Przejęcie Rio Bucoviny jest największym do tej pory zrealizowanym w Rumunii.

Rumunia jest dla Maspeksu drugim, po Polsce, co do wielkości rynkiem, zarówno jeżeli chodzi o obroty, poniesione inwestycje, jak i siłę nabywczą, co z punktu widzenia producentów wyrobów spożywczych jest bardzo ważne. Produkty takie jak: soki marchwiowe Tedi (Kubuś), soki i nektary Tymbark, czekolada na gorąco i cappuccino La Festa (La Festa jest synonimem cappuccino w Rumunii), herbatki rozpuszczalne Ekland, śmietanki do kawy Coffeeta, krakersy i precle Salatini, to zdecydowani liderzy na tym rynku – podaje Maspex.

- Jako część Grupy Maspex Rio Bucovina znacznie umocni swoją pozycję na rynku spożywczym w Rumunii. Jestem przekonany, że doświadczenie Maspeksu, a także jego ambitne cele dotyczące oferty produktowej znacząco przyczynią się do wzrostu sprzedaży marek sprzedawanych przez firmę Rio Bucovina – mówi Dorel Radu, dyrektor generalny Rio Bucovina.