- Polscy konsumenci coraz częściej sięgają po napoje o niższej zawartości alkoholu - mówi Monika Straszak, senior brand manager Żywca z Grupy Żywiec. – Żywiec niezmiennie wychodzi naprzeciw ich oczekiwaniom, a wprowadzenie Żywca Bezalkoholowe to kolejny i naturalny krok w rozwoju marki. Teraz miłośnicy piwa mogą cieszyć się Żywcem w każdej sytuacji i o każdej porze – dodaje.

W 2015 roku w ujęciu ilościowym łączna sprzedaż piwa w Polsce zwiększyła się o 1,4 proc. do blisko 30 mln hl – podaje firma badawcze Nielsen. W tym samym czasie popyt na piwa bezalkoholowe i z niską zawartością alkoholu (z wyłączeniem piw smakowych oraz tzw. miksów piwnych, jak radlery) zanotował 11 – proc. wzrost.

W ubiegłym roku Żywiec, z 7 – proc. dynamiką sprzedaży był liderem w segmencie premium.

Wariant dostępny jest w najpopularniejszym piwnym opakowaniu: butelce o pojemności 500 ml oraz w znanej konsumentom butelce bezzwrotnej 330 ml. Wprowadzenie go wspierać będzie m.in. kampania medialna. Od grudnia 2015 roku odbywa się pod hasłem „Chce się Ż" Żywiec.