Japoński rynek pozostaje zamknięty dla polskiej wieprzowiny, ale producenci liczą na szybkie otwarcie

Od ponad dwóch lat Polska nie może eksportować wieprzowiny na rynek japoński. Nasze firmy podtrzymują jednak relacje z tamtejszymi odbiorcami, bo liczą na jego szybkie otwarcie.

Aktualizacja: 14.04.2016 16:59 Publikacja: 14.04.2016 14:51

Japoński rynek pozostaje zamknięty dla polskiej wieprzowiny, ale producenci liczą na szybkie otwarcie

Foto: Bloomberg

- Japonia to kierunek, o który opłaca się walczyć i na o który warto powrócić, dlatego Japończykom nie dajemy o sobie zapomnieć – mówi Witold Choiński prezes Związku Polskie Mięso, organizator kampanii „Rozsmakuj się w Europie".

Polska nie może eksportować mięsa wieprzowego do Japonii (a także do Chin i Korei Płd.) od lutego 2014 r. Powodem jest wykrycie u nas przypadków afrykańskiego pomoru świń (ASF).

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Przemysł spożywczy
Upadła Manufaktura Piwa Wódki i Wina. Palikot w areszcie. Czy to początek końca?
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Przemysł spożywczy
Czeczen właścicielem aktywów Danone w Rosji. Jest odznaczony „Orderem Kadyrowa”
Przemysł spożywczy
Masło rekordowo drogie. Indeks światowych cen żywności najwyżej od kwietnia 2023 r.
Przemysł spożywczy
Święta, święta i… do kosza. Wyrzucamy 1,6 kg świątecznego jedzenia na osobę
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Przemysł spożywczy
Coca-Cola wycofuje się z własnych obietnic. Nie będzie mocnego odwrotu od plastiku