W pierwszych trzech dniach maja 2015 roku miało miejsce blisko 10 proc. wszystkich transakcji zakupu piwa w tym miesiącu. Odpowiadały one za 11 proc. całkowitej miesięcznej sprzedaży w Polsce, licząc w hektolitrach - wynika z danych Centrum Monitorowania Rynku. W tym roku może być podobnie, bo pierwszy weekend maja to tradycyjnie początek sezonu na rynku piwa w Polsce, który trwa do września. W tym czasie sprzedaje się blisko połowę piw kupowanych w Polsce w ciągu roku.
Chociaż Polacy wciąż najczęściej sięgają po klasyczne jasne, pełne, to coraz chętniej poszukują nowych smaków – zwracają uwagę w Grupie Żywiec. Najszybciej rosnącym segmentem rynku są piwne specjalności, w tym piwa smakowe, pszeniczne, niepasteryzowane czy radlery. W ubiegłym roku ich sprzedaż zwiększyła się o ponad 15 proc. – wynika z danych firmy Nielsen. O niemal 11 proc. w górę poszła wtedy sprzedaż piw bezalkoholowych.
- Spodziewamy się dalszego wzrostu zainteresowania konsumentów piwnymi specjalnościami. Polacy również coraz chętniej będą sięgać po produkty o niższej zawartości alkoholu typu radlery i piwa bezalkoholowe. W odpowiedzi na te trendy jeszcze przed majówką rozszerzyliśmy swoją ofertę o kilka nowości – mówi Guillaume Duverdier, prezes Grupy Żywiec.
Obecnie co czwarta złotówka wydawana na specjalności w Polsce wydawana jest na produkty, które Grupa Żywiec oferuje pod swoją marką Żywiec. Produkuje pod nią m.in. piwo pszeniczne oraz marcowe. Ostatnio na rynek wprowadziła także m.in. Królewskie Niefiltrowane, które pojawi się w sklepach na terenie Warszawy i Mazowsza. Nie próżnują także najwięksi konkurenci Grupy Żywiec. Na przełomie kwietnia i maja Kompania Piwowarska zacznie sprzedaż Żubra niepasteryzowanego, którego nazwała Prażubrem. Jedną z tegorocznych nowości firmy Carlsberg Polska jest natomiast Kasztelan niepasteryzowane pszeniczne.
- Nasza nowość otworzy na pszeniczne smaki tych smakoszy piwa, którzy do tej pory gustowali tylko w typowych jasnych pełnych. Kasztelan niepasteryzowane pszeniczne ma bowiem smak i jakość pszenicy, przejrzystość i pijalność lagerów – podkreśla Łukasz Kwiatkowski, senior brand menedżer marki Kasztelan.