Reklama

Polskie browary gotowe na rozpoczynający się sezon

Pierwszy weekend maja to tradycyjnie początek żniw na rynku piwa. Coraz większe udziały mają w nim piwne specjalności.

Aktualizacja: 28.04.2016 18:05 Publikacja: 28.04.2016 15:52

Polskie browary gotowe na rozpoczynający się sezon

Foto: Bloomberg

W pierwszych trzech dniach maja 2015 roku miało miejsce blisko 10 proc. wszystkich transakcji zakupu piwa w tym miesiącu. Odpowiadały one za 11 proc. całkowitej miesięcznej sprzedaży w Polsce, licząc w hektolitrach - wynika z danych Centrum Monitorowania Rynku. W tym roku może być podobnie, bo pierwszy weekend maja to tradycyjnie początek sezonu na rynku piwa w Polsce, który trwa do września. W tym czasie sprzedaje się blisko połowę piw kupowanych w Polsce w ciągu roku.

Chociaż Polacy wciąż najczęściej sięgają po klasyczne jasne, pełne, to coraz chętniej poszukują nowych smaków – zwracają uwagę w Grupie Żywiec. Najszybciej rosnącym segmentem rynku są piwne specjalności, w tym piwa smakowe, pszeniczne, niepasteryzowane czy radlery. W ubiegłym roku ich sprzedaż zwiększyła się o ponad 15 proc. – wynika z danych firmy Nielsen. O niemal 11 proc. w górę poszła wtedy sprzedaż piw bezalkoholowych.

- Spodziewamy się dalszego wzrostu zainteresowania konsumentów piwnymi specjalnościami. Polacy również coraz chętniej będą sięgać po produkty o niższej zawartości alkoholu typu radlery i piwa bezalkoholowe. W odpowiedzi na te trendy jeszcze przed majówką rozszerzyliśmy swoją ofertę o kilka nowości – mówi Guillaume Duverdier, prezes Grupy Żywiec.

Obecnie co czwarta złotówka wydawana na specjalności w Polsce wydawana jest na produkty, które Grupa Żywiec oferuje pod swoją marką Żywiec. Produkuje pod nią m.in. piwo pszeniczne oraz marcowe. Ostatnio na rynek wprowadziła także m.in. Królewskie Niefiltrowane, które pojawi się w sklepach na terenie Warszawy i Mazowsza. Nie próżnują także najwięksi konkurenci Grupy Żywiec. Na przełomie kwietnia i maja Kompania Piwowarska zacznie sprzedaż Żubra niepasteryzowanego, którego nazwała Prażubrem. Jedną z tegorocznych nowości firmy Carlsberg Polska jest natomiast Kasztelan niepasteryzowane pszeniczne.

- Nasza nowość otworzy na pszeniczne smaki tych smakoszy piwa, którzy do tej pory gustowali tylko w typowych jasnych pełnych. Kasztelan niepasteryzowane pszeniczne ma bowiem smak i jakość pszenicy, przejrzystość i pijalność lagerów – podkreśla Łukasz Kwiatkowski, senior brand menedżer marki Kasztelan.

Reklama
Reklama

Innowacje ożywiają rynek, jednak nie na tyle, aby napędzić sprzedaż piwa w Polsce. Grupa Żywiec zakłada, że jeżeli pójdzie ona w tym roku w górę, to o nie więcej niż 2 proc. W ubiegłym roku browary sprzedały 39,8 mln hektolitrów piwa (łącznie z eksportem). To o 1,4 proc. więcej niż w 2014 r.

Przemysł spożywczy
Wódka w Rosji drożeje. Meliny i samogon mają wzięcie
Przemysł spożywczy
Costa Coffee na skraju upadłości. Coca-Cola prowadzi rozmowy o sprzedaży
Przemysł spożywczy
„Jestem rozczarowany”. Kania o podwyżce poręczenia za list żelazny do 20 mln zł
Przemysł spożywczy
Święta, święta i do kosza. Tak Polacy marnują jedzenie
Przemysł spożywczy
Żywność ekologiczna dostaje własną halę. Minister: przejęcie Carrefoura warte analizy
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama