Głównym powodem spadku był brak zakończonych negocjacji z jednym z kluczowych klientów – tłumaczy zarząd Otmuchowa.

Koszt własny sprzedaży wyniósł ok. 47,66 mln zł zł i był o niemal 1,46 mln zł niższy niż w roku 2015. Mniejszy spadek kosztu własnego sprzedaży względem przychodów wynikał w głównej mierze ze wzrostu cen kluczowych surowców (np. cukier, kuwertura) oraz wyższych kosztów logistyki. W efekcie zysk brutto ze sprzedaży spadł o 14 proc., a marża brutto na sprzedaży zmalała o 2,1 pkt. proc. do poziomu 19,5 proc.

- Dzięki efektywnej dyscyplinie kosztowej koszty sprzedaży w I kwartale 2016 roku, w porównaniu do analogicznego okresu roku 2015, obniżyły się o 11 proc. Spadek kosztów zarządu wyniósł 7 proc. – podaje Otmuchów.

- Jednocześnie pomimo obniżenia tych kategorii kosztów w związku osiągnięciem zysku brutto na sprzedaży na poziomie niższym niż w okresie porównawczym zysk z działalności operacyjnej wyniósł 757 tys. zł i był niższy o 875 tys. zł, czyli o 54 proc. niż rok wcześniej.

Zysk netto z działalności kontynuowanej w I kwartale 2016 roku wyniósł 470 tys. zł, co oznacza spadek o 65 proc. rok do roku.