Gronowe trunki na fali wzrostu. Ale cydr hamuje

Ponad 2,4 mld zł wydadzą Polacy na wina w 2016 roku. To o ponad 5 proc. więcej niż rok wcześniej.

Aktualizacja: 15.09.2016 11:08 Publikacja: 15.09.2016 07:52

Tak jak w latach poprzednich motorem napędzającym sprzedaż win w Polsce są trunki stołowe, czyli klasyczne wina gronowe. W tym roku przeznaczymy na nie ponad 1,8 mld zł, o 7 proc. więcej niż w 2015 roku – prognozuje grupa Ambra, lider polskiego rynku winiarskiego.

W roku finansowym, który zakończył się 30 czerwca 2016 r., na trunki te przypadło ponad 55 proc. jej przychodów w Polsce. W sumie wyniosły one w tym czasie ponad 424 mln zł i były o niemal 7 proc. wyższe niż w roku 2014/2015.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Przemysł spożywczy
Węgry zakazały importu polskiej wołowiny i wieprzowiny. To odwet
Przemysł spożywczy
Zmarł jeden z twórców imperium lodziarskiego Koral
Przemysł spożywczy
Polskie Jeżyki i Grześki łączą siły z niemieckimi zającami
Przemysł spożywczy
Słynny producent alkoholi luksusowych zwolni ponad tysiąc pracowników
Przemysł spożywczy
Zakaz reklamy piwa? Ministerstwo nie mówi „nie”
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem