Reklama
Rozwiń
Reklama

Włochy: Obowiązek podania kraju pochodzenia mleka na etykietach nabiału

Od środy we Włoszech na każdym opakowaniu produktów nabiałowych musi znajdować się informacja o kraju pochodzenia mleka i jego derywatów. Zadowoleni są rolnicy, którzy apelowali o taką przejrzystość.

Aktualizacja: 19.04.2017 11:23 Publikacja: 19.04.2017 10:27

Włochy: Obowiązek podania kraju pochodzenia mleka na etykietach nabiału

Foto: Flickr, Guy Montag

To także, jak się zauważa, spełnienie oczekiwań klientów, bo od tej pory będą wiedzieli, czy mozzarellę, którą kupują, wyprodukowano z włoskiego mleka, czy z importowanego, co często ma miejsce.

Nabiał sprzedawany jako 100-procentowo włoski i jako regionalny specjał często produkowany jest z mleka i jego pochodnych, sprowadzanych z zagranicy, co dotychczas zatajano. Dotyczy to także samego mleka. Według statystyk trzy czwarte mleka UHT, sprzedawanego we Włoszech, pochodzi z importu. Z kolei połowę mozzarelli na rynku w tym kraju wyprodukowano z mleka i jego derywatów z zagranicy.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Przemysł spożywczy
Nutella w tarapatach. Najgorsze zbiory orzechów laskowych od dekad
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Przemysł spożywczy
Małpki królują na stacjach benzynowych. Stacje walczą o handel procentami
Przemysł spożywczy
Unilever zabronił szefowi Ben & Jerry’s produkcji propalestyńskich lodów. On i tak je zrobi
Przemysł spożywczy
Henryk Kania dostanie list żelazny, jeśli wpłaci 8 mln zł poręczenia
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Przemysł spożywczy
„Koniec głaskania się po głowach w branży roślinnej”. Rewolucji nie ma, ale branża rośnie
Reklama
Reklama