Chińczycy szturmują restauracje

W kraju będącym jedną z największych na świecie potęg e-handlu tradycyjny rynek gastronomiczny ma się aż zadziwiająco dobrze.

Aktualizacja: 20.06.2017 10:42 Publikacja: 20.06.2017 10:08

Restauracja Kang shifu specjalizująca się popularnym chińskim daniu - zupach wołowych z makaronem

Foto: Wikimedia, fot. Shoestring at wts wikivoyage

Chińczycy historycznie przygotowywali i spożywali swoje posiłki w domu, stąd wielką popularnością w tym kraju od zawsze cieszyły się lokalne bazary. Wydawać by się mogło, że w dobie dynamicznego rozwoju e-handlu chińska rodzina będzie dalej konsumować obiady w domowym zaciszu, zmieni się tylko sposób pozyskania żywności – z wyjścia na targ czy do sklepu na kilka kliknięć w sklepie internetowym.

Dane wskazują jednak na odwrotną sytuację. Według badania przeprowadzonego przez firmę konsultingową Bain & Company oraz Kantar Worldpanel, w ostatnich latach w Państwie Środka znacząco wzrosło zainteresowanie restauracjami. Między 2013 a 2016 r. wartość produktów spożywczych kupowanych do domowych obiadów rosła w tempie zaledwie 3 proc. rocznie. Restauracje z kolei odnotowały 10-proc. wzrost w tym samym okresie, natomiast dostawy gotowych dań –aż 44-proc.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Przemysł spożywczy
Viktor Orbán zaskoczył polski rząd. Producenci mięsa wściekli, ale embargo trwa
Przemysł spożywczy
Węgry zakazały importu polskiej wołowiny i wieprzowiny. To odwet
Przemysł spożywczy
Zmarł jeden z twórców imperium lodziarskiego Koral
Przemysł spożywczy
Polskie Jeżyki i Grześki łączą siły z niemieckimi zającami
Przemysł spożywczy
Słynny producent alkoholi luksusowych zwolni ponad tysiąc pracowników