Aktualizacja: 20.06.2017 10:42 Publikacja: 20.06.2017 10:08
8 zdjęć
ZobaczRestauracja Kang shifu specjalizująca się popularnym chińskim daniu - zupach wołowych z makaronem
Foto: Wikimedia, fot. Shoestring at wts wikivoyage
Chińczycy historycznie przygotowywali i spożywali swoje posiłki w domu, stąd wielką popularnością w tym kraju od zawsze cieszyły się lokalne bazary. Wydawać by się mogło, że w dobie dynamicznego rozwoju e-handlu chińska rodzina będzie dalej konsumować obiady w domowym zaciszu, zmieni się tylko sposób pozyskania żywności – z wyjścia na targ czy do sklepu na kilka kliknięć w sklepie internetowym.
Dane wskazują jednak na odwrotną sytuację. Według badania przeprowadzonego przez firmę konsultingową Bain & Company oraz Kantar Worldpanel, w ostatnich latach w Państwie Środka znacząco wzrosło zainteresowanie restauracjami. Między 2013 a 2016 r. wartość produktów spożywczych kupowanych do domowych obiadów rosła w tempie zaledwie 3 proc. rocznie. Restauracje z kolei odnotowały 10-proc. wzrost w tym samym okresie, natomiast dostawy gotowych dań –aż 44-proc.
Węgierskie embargo na polskie mięso stało się niewygodnym tematem przerzucanym między resortami rolnictwa i MSZ....
Budapeszt zatrzymał dziś import wołowiny z Polski – dowiedziała się „Rzeczpospolita”. To retorsje za wtrzymanie...
Jan Koral, jeden z trzech braci, założycieli rodzinnego przedsiębiorstwa, zmarł w wieku 81 lat. Firma Koral to j...
Łączą się dwie rodzinne firmy produkujące słodycze – polski Colian i niemiecki Gubor Schokoladen. Szczegółów fin...
Należący do koncernu LVMH gigant alkoholowy Moët Hennessy zamierza zwolnić około 1200 pracowników w związku ze s...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas