Heineken rośnie w Europie

Heineken zanotował wyższe od oczekiwanych zyski w pierwszej połowie 2017 r. Przyczynił się do tego przede wszystkim wzrost sprzedaży w Europie.

Publikacja: 31.07.2017 10:01

Heineken rośnie w Europie

Foto: www.heineken.com

Drugi największy producent piwa na świecie zaskoczył analityków swoimi świetnymi półrocznymi wynikami, które urosły we wszystkich czterech regionach: Europie, Azji, Afryce i Amerykach. Łączny zysk operacyjny Heinekena skoczył w tym okresie o 11,8 proc. do 1,81 mld euro, przebijając prognozy rynkowe opublikowane przez agencję Reutera o 0,05 mld euro.

Największy wzrost miał miejsce w Europie, szczególnie na południu kontynentu: we Francji, Włoszech, Hiszpanii i Portugalii. Jak twierdzi spółka, Europejczycy chętniej w tym sezonie sięgali po piwo z uwagi na późniejsze Święta Wielkanocne i wczesne nadejście ciepłego lata.

W Afryce i obydwu Amerykach natomiast nastąpiło pozytywne odbicie po słabym pierwszym kwartale. Wzrost sprzedaży w Etiopii i RPA skompensował spadek w Nigerii, dzięki czemu firma wyszła w tym regionie na plus. Z kolei na półkuli zachodniej najprężniej rozwijał się rynek meksykański, co załagodziło spadki w Brazylii i Panamie oraz lekkie osłabienie sprzedaży w USA.

W Azji szczególnie dobre wyniki holenderska firma piwowarska zanotowała w Wietnamie, który pozostaje jej drugim największym rynkiem.

Firma podała w poniedziałek, że spodziewa się kontynuacji wzrostu przychodów i zysków w dalszej części tego roku i wciąż podtrzymuje swój cel zwiększenia rokrocznie swojej marży operacyjnej o 0,4 pkt. proc.

Choć Heineken wciąż utrzymuje się na pozycji drugiej największej firmy piwowarskiej na świecie, różnica pomiędzy nim a globalnym liderem, grupą AB, powiększyła się na przestrzeni ostatnich 2 lat po tym, jak amerykański potentat przejął za niemal 100 mld dol. koncern SABMiller.

Drugi największy producent piwa na świecie zaskoczył analityków swoimi świetnymi półrocznymi wynikami, które urosły we wszystkich czterech regionach: Europie, Azji, Afryce i Amerykach. Łączny zysk operacyjny Heinekena skoczył w tym okresie o 11,8 proc. do 1,81 mld euro, przebijając prognozy rynkowe opublikowane przez agencję Reutera o 0,05 mld euro.

Największy wzrost miał miejsce w Europie, szczególnie na południu kontynentu: we Francji, Włoszech, Hiszpanii i Portugalii. Jak twierdzi spółka, Europejczycy chętniej w tym sezonie sięgali po piwo z uwagi na późniejsze Święta Wielkanocne i wczesne nadejście ciepłego lata.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Przemysł spożywczy
2 mln butelek wody Perrier zniszczone. Wstydliwy problem Nestlé
Przemysł spożywczy
Grona goryczy w Penedes. Susza pozbawia ludzi pracy
Przemysł spożywczy
Kreml sprzedał największego producenta wódek. Podejrzany kupiec, zaniżona cena
Przemysł spożywczy
Polacy wydają ponad 10 mld zł na posiłki z dostawą. Ale branża ma problem
Przemysł spożywczy
Polacy kupują coraz więcej kawy, chociaż drożeje
Materiał Promocyjny
Wsparcie dla beneficjentów dotacji unijnych, w tym środków z KPO