Reklama

Heineken rośnie w Europie

Heineken zanotował wyższe od oczekiwanych zyski w pierwszej połowie 2017 r. Przyczynił się do tego przede wszystkim wzrost sprzedaży w Europie.

Publikacja: 31.07.2017 10:01

Heineken rośnie w Europie

Foto: www.heineken.com

Drugi największy producent piwa na świecie zaskoczył analityków swoimi świetnymi półrocznymi wynikami, które urosły we wszystkich czterech regionach: Europie, Azji, Afryce i Amerykach. Łączny zysk operacyjny Heinekena skoczył w tym okresie o 11,8 proc. do 1,81 mld euro, przebijając prognozy rynkowe opublikowane przez agencję Reutera o 0,05 mld euro.

Największy wzrost miał miejsce w Europie, szczególnie na południu kontynentu: we Francji, Włoszech, Hiszpanii i Portugalii. Jak twierdzi spółka, Europejczycy chętniej w tym sezonie sięgali po piwo z uwagi na późniejsze Święta Wielkanocne i wczesne nadejście ciepłego lata.

W Afryce i obydwu Amerykach natomiast nastąpiło pozytywne odbicie po słabym pierwszym kwartale. Wzrost sprzedaży w Etiopii i RPA skompensował spadek w Nigerii, dzięki czemu firma wyszła w tym regionie na plus. Z kolei na półkuli zachodniej najprężniej rozwijał się rynek meksykański, co załagodziło spadki w Brazylii i Panamie oraz lekkie osłabienie sprzedaży w USA.

W Azji szczególnie dobre wyniki holenderska firma piwowarska zanotowała w Wietnamie, który pozostaje jej drugim największym rynkiem.

Firma podała w poniedziałek, że spodziewa się kontynuacji wzrostu przychodów i zysków w dalszej części tego roku i wciąż podtrzymuje swój cel zwiększenia rokrocznie swojej marży operacyjnej o 0,4 pkt. proc.

Reklama
Reklama

Choć Heineken wciąż utrzymuje się na pozycji drugiej największej firmy piwowarskiej na świecie, różnica pomiędzy nim a globalnym liderem, grupą AB, powiększyła się na przestrzeni ostatnich 2 lat po tym, jak amerykański potentat przejął za niemal 100 mld dol. koncern SABMiller.

Przemysł spożywczy
Wódka w Rosji drożeje. Meliny i samogon mają wzięcie
Przemysł spożywczy
Costa Coffee na skraju upadłości. Coca-Cola prowadzi rozmowy o sprzedaży
Przemysł spożywczy
„Jestem rozczarowany”. Kania o podwyżce poręczenia za list żelazny do 20 mln zł
Przemysł spożywczy
Święta, święta i do kosza. Tak Polacy marnują jedzenie
Przemysł spożywczy
Żywność ekologiczna dostaje własną halę. Minister: przejęcie Carrefoura warte analizy
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama