Reklama

Polska żywność: Ostatni dzwonek, by wejść na rynek Japonii

Do Kraju Kwitnącej Wiśni będzie łatwiej wejść producentom drobiu, wołowiny, wieprzowiny czy mleka. Jest jednak pewna przeszkoda: polska marka nie jest w ogóle znana w Japonii.

Aktualizacja: 06.08.2017 20:47 Publikacja: 06.08.2017 20:11

Polska żywność: Ostatni dzwonek, by wejść na rynek Japonii

Foto: 123RF

Po ogłoszonej w lipcu wspólnej decyzji politycznej Unii Europejskiej i Japonii o podpisaniu traktatu o wolnym handlu wiadomo już, że zacznie on obowiązywać najprawdopodobniej od początku 2019 r. Oznacza to zniesienie wielu barier handlowych w Japonii, a zwłaszcza wysokich ceł na żywność.

– Ta umowa stworzy dobre warunki do prowadzenia interesów dla polskich firm, zwłaszcza dla branży spożywczej – mówi mówi „Rzeczpospolitej" Naofumi Makino, dyrektor warszawskiego biura JETRO, japońskiej agencji rządowej wspierającej inwestycje.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Przemysł spożywczy
Rosja produkuje coraz mniej wódki, ale Rosjanie piją więcej
Przemysł spożywczy
Właściciel Nutelli kupuje amerykańskiego producenta płatków śniadaniowych
Przemysł spożywczy
Drożyzna i chęć ratowania żywności pcha nas po zakupy z przeceny. „To już nie wstyd”
Przemysł spożywczy
Chiny oszczędzają głównych producentów koniaku w UE. Zwolnią ich z ceł
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Przemysł spożywczy
GIS wycofał piwo znanego polskiego producenta. Butelki mogą wybuchnąć
Reklama
Reklama
Reklama