Ciemne chmury nad jasnym pełnym

Kończący się sezon nawarzył browarom gorzkiego piwa. Słaba pogoda zmniejszyła apetyt klientów, a zakaz reklam w prime timie podważa sens ich emisji.

Aktualizacja: 26.10.2017 07:43 Publikacja: 25.10.2017 20:16

Ciemne chmury nad jasnym pełnym

Foto: Flickr

W tym roku producenci piwa do sierpnia zanotowali 3,1-procentowy spadek produkcji – wynika z danych Nielsena, do których dotarła „Rzeczpospolita". Potwierdzają to dane Eurostatu: w trzech kwartałach 2017 r. produkcja piwa zmniejszyła się o 3 proc. do 31,4 mln hl. – Prawdopodobnie w całym 2017 r. produkcja piwa w dużych zakładach będzie o 2–3 proc. mniejsza niż w 2016 r. – mówi Paweł Wyrzykowski, analityk sektora rolnego w BGŻ BNP Paribas.

Tęsknota za kibicem

Pozostało 85% artykułu

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Przemysł spożywczy
2 mln butelek wody Perrier zniszczone. Wstydliwy problem Nestlé
Przemysł spożywczy
Grona goryczy w Penedes. Susza pozbawia ludzi pracy
Przemysł spożywczy
Kreml sprzedał największego producenta wódek. Podejrzany kupiec, zaniżona cena
Przemysł spożywczy
Polacy wydają ponad 10 mld zł na posiłki z dostawą. Ale branża ma problem
Przemysł spożywczy
Polacy kupują coraz więcej kawy, chociaż drożeje
Materiał Promocyjny
Wsparcie dla beneficjentów dotacji unijnych, w tym środków z KPO