Reklama

Danone podbił serca chińskich dzieci

Chińskie dzieci uwielbiają produkty Danone. Francuski koncern stał się największym dostawcą produktów spożywczych dla najmłodszych w Państwie Środka.

Publikacja: 16.02.2018 13:55

Danone podbił serca chińskich dzieci

Foto: Bloomberg

ala

Danone coraz silniej rozpycha się na międzynarodowych rynkach produktów spożywczych przeznaczonych dla dzieci. Szczególnym zainteresowaniem cieszy się w Azji, gdzie w ciągu ostatnich pięciu lat zwiększył swój udział dwukrotnie. Wzrost ten był napędzany przede wszystkim sprzedażą w Chinach.

Jak poinformował w piątek koncern, sprzedaż produktów spożywczych Danone dla najmłodszych konsumentów urósł w ubiegłym roku w Chinach o blisko 10 proc. Francuski koncern wyprzedził na tym rynku m. in. szwajcarskiego giganta Nestle oraz brytyjską firmę Reckitt Benckiser.

Sukces swój Danone zawdzięcza rozwojowi e-handlu, a także rosnącemu popytowi na produkty dla niemowląt, na co wpływ miało zniesienie polityki jednego dziecka w Chinach w 2015 roku. Tylko w czwartym kwartale 2017 roku rynek ten urósł w Państwie Środka aż o 30 proc.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Przemysł spożywczy
Rosja produkuje coraz mniej wódki, ale Rosjanie piją więcej
Przemysł spożywczy
Właściciel Nutelli kupuje amerykańskiego producenta płatków śniadaniowych
Przemysł spożywczy
Drożyzna i chęć ratowania żywności pcha nas po zakupy z przeceny. „To już nie wstyd”
Przemysł spożywczy
Chiny oszczędzają głównych producentów koniaku w UE. Zwolnią ich z ceł
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Przemysł spożywczy
GIS wycofał piwo znanego polskiego producenta. Butelki mogą wybuchnąć
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama