Danone podbił serca chińskich dzieci

Chińskie dzieci uwielbiają produkty Danone. Francuski koncern stał się największym dostawcą produktów spożywczych dla najmłodszych w Państwie Środka.

Publikacja: 16.02.2018 13:55

Danone podbił serca chińskich dzieci

Foto: Bloomberg

ala

Danone coraz silniej rozpycha się na międzynarodowych rynkach produktów spożywczych przeznaczonych dla dzieci. Szczególnym zainteresowaniem cieszy się w Azji, gdzie w ciągu ostatnich pięciu lat zwiększył swój udział dwukrotnie. Wzrost ten był napędzany przede wszystkim sprzedażą w Chinach.

Jak poinformował w piątek koncern, sprzedaż produktów spożywczych Danone dla najmłodszych konsumentów urósł w ubiegłym roku w Chinach o blisko 10 proc. Francuski koncern wyprzedził na tym rynku m. in. szwajcarskiego giganta Nestle oraz brytyjską firmę Reckitt Benckiser.

Sukces swój Danone zawdzięcza rozwojowi e-handlu, a także rosnącemu popytowi na produkty dla niemowląt, na co wpływ miało zniesienie polityki jednego dziecka w Chinach w 2015 roku. Tylko w czwartym kwartale 2017 roku rynek ten urósł w Państwie Środka aż o 30 proc.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Przemysł spożywczy
Królewiec wprowadza kartki na żywność, ale nie dla wszystkich
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Przemysł spożywczy
Upadła Manufaktura Piwa Wódki i Wina. Palikot w areszcie. Czy to początek końca?
Przemysł spożywczy
Czeczen właścicielem aktywów Danone w Rosji. Jest odznaczony „Orderem Kadyrowa”
Przemysł spożywczy
Masło rekordowo drogie. Indeks światowych cen żywności najwyżej od kwietnia 2023 r.
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Przemysł spożywczy
Święta, święta i… do kosza. Wyrzucamy 1,6 kg świątecznego jedzenia na osobę