McDonald’s chce walczyć z otyłością dzieci. Zmniejszy Happy Meal

Rewolucja w najsłynniejszym fast foodzie. McDonald’s chce, by zestawy dla dzieci były mniej kaloryczne i zdrowsze.

Aktualizacja: 16.02.2018 18:31 Publikacja: 16.02.2018 16:39

McDonald’s chce walczyć z otyłością dzieci. Zmniejszy Happy Meal

Foto: AFP

Dla niektórych to może być koniec świata, ale McDonald’s naprawdę coraz bardziej troszczy się nie tylko o to, by jego klienci jedli smacznie, ale także o to, by jedli zbilansowane produkty. Zmiany, które zamierza wprowadzić koncern nazwane zostały „Polityką wsparcia rodzin”. A zmiany są niemałe.

Z Happy Meal, popularnego zestawu dla dzieci mają zniknąć domyślnie cheesburgery oraz mleko czekoladowe (czyli bardzo kaloryczne pozycje), będzie je można dostać na życzenie. Zmniejszeniu ulegną frytki, gdyż zostanie wprowadzony rozmiar „kids size” czyli dziecięcy, o połowę mniejszy niż dotychczasowe małe frytki. Domyślnym napojem ma zaś zostać woda. Wszystko to w jednym celu – Happy Meal ma mieć mniej kalorii i mniej cukru oraz soli, a konkretnie sodu – zawartość tego pierwiastka ma być mniejsza niż 650 mg.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Przemysł spożywczy
Królewiec wprowadza kartki na żywność, ale nie dla wszystkich
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Przemysł spożywczy
Upadła Manufaktura Piwa Wódki i Wina. Palikot w areszcie. Czy to początek końca?
Przemysł spożywczy
Czeczen właścicielem aktywów Danone w Rosji. Jest odznaczony „Orderem Kadyrowa”
Przemysł spożywczy
Masło rekordowo drogie. Indeks światowych cen żywności najwyżej od kwietnia 2023 r.
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Przemysł spożywczy
Święta, święta i… do kosza. Wyrzucamy 1,6 kg świątecznego jedzenia na osobę