Pizza Hut należąca do grupy Yum! Brands, największa na świecie sieć restauracji z popularnymi daniami włoskiego pochodzenia (niemal 17 tys. w ponad 100 krajach) i grupa Telepizza, największa nie amerykańską sieć dostarczająca pizze (ponad 1600 punktów w 23 krajach) zawarły strategiczną umowę i sojusz franczyzowy, pozwalające rozwinąć ich działalność w Ameryce Łacińskiej (bez Brazylii), na Karaibach, w Hiszpanii, Andorze, Portugalii i Szwajcarii.
- Ta przełomowa umowa jest ważnym etapem w naszym dążeniu do stania się najbardziej ulubioną, najszybciej rosnącą na świecie marką pizzy, a Telepizza jest idealnym parterem w przyspieszeniu naszej ekspansji — powiedział szef Pizza Hut Int'l, Milind Pant.
- Sojusz z Pizza Hut zapewnia grupie Telepizza strategiczny plan przekształcenia dostaw pizzy zgodnie z modelem zarządzania wypracowanym na podstawie doświadczeń z klientami. Ta umowa przyspieszy nasz plan globalnego wzrostu, prawie podwoi zakres naszej działalności do 37 krajów Aspiracje i możliwości obu sieci as komplementarne — oświadczył szef grupy Telepizza, Pablo Juantegui.
Na mocy umowy Telepizza będzie nadzorować niemal tysiąc punktów Pizza Hut na wspomnianych rynkach, co pozwoli podwoić jej obroty, w ciągu najbliższych 10 lat uruchomi co najmniej 1300 nowych, a w ciągu 20 lat 2550 w regionach objętych sojuszem. Nowe placówki będą uruchamiane pod marką Pizza Hut, dzięki czemu hiszpańska sieć stanie się największym na świecie operatorem franczyzowym Pizza Hut.
W Hiszpanii, Portugalii i Chile, gdzie Telepizza osiąga 90 proc. zysku operacyjnego, będzie działać nadal i rozwijać własną markę oraz nadzorować placówki Pizza Hut przez 50 lat zgodnie z zawartą umową. W Ameryce Łacińskiej i w pozostałych krajach jej placówki będą stopniowo, w ciągu 25 lat zamieniane na markę Pizza Hut.