Akwizycja Holendrów daje im dostęp do chińskiej sieci dystrybucji i znacznie większy niż dotychczas dostęp do chińskiego rynku - pisze agencja Bloomberg. Z kolei dla China Resources Beer to sposób na dostęp do chińskiego rynku premium, który zdominowały zagraniczne marki.

Heineken, drugi największy na świecie koncern piwny -  za udziały w chińskim producencie piwa zapłacił 3,1 mld dolarów. Właściciel China Resources Beer - China Resources Enterprise, kupi 0,9 proc, udziałów w Heineken Group  za 537,5 mln dolarów.

- Jestem przekonany, że razem jesteśmy w stanie zwyciężyć na chińskim rynku piwa nowej ery, który robi się coraz ważniejszy - powiedział Chen Lang, prezes China Resources Enterprise.

Transakcja musi zostać jeszcze zatwierdzona przez chiński urząd antymonopolowy - informuje CNBC. Cała transakcja ma zostać domknięta do końca tego roku.

China Resources Beer udało się w ostatnich latach przegonić największego chińskiego rywala - Tsingtao Brewery, który ma 15 proc. lokalnego rynku piwa. CR Beer ma już 21,7 proc. rynku a ich Snow Beer uważane jest za najpopularniejszą chińską markę piwa.