Amerykańscy raperzy pokochali koniak

Muzyka rap popularna wśród czarnoskórych Amerykanów przyczyniła się do wzrostu popytu na ten trunek z Francji zapewniając w kampanii 2017-18 rekordowy eksport czwarty kolejny rok.

Aktualizacja: 15.08.2018 12:36 Publikacja: 15.08.2018 11:22

Amerykańscy raperzy pokochali koniak

Foto: AdobeStock

Od 1 sierpnia 2017 do 31 lipca 2018 amerykański import koniaku zwiększył się o 9,9 proc. do 86,5 mln butelek na 206 mln wysłanych w tym czasie na cały świat.

- To zjawisko kulturowe. Kiedy społeczności muzyków spodoba się jakiś produkt, to z cała pewnością bardzo to pomaga. W latach 30. takim bodźcem był jazz, a dziś to rap wyrobił reputację koniakowi wśród młodych ludzi i o ciemnym kolorze skory, którzy stali się dużymi konsumentami — wyjaśnia przewodniczący rady nadzorczej firmy Courvoisier i branżowej organizacji producentów koniaku, Patrice Pinet.

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Przemysł spożywczy
Upadła Manufaktura Piwa Wódki i Wina. Palikot w areszcie. Czy to początek końca?
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Przemysł spożywczy
Czeczen właścicielem aktywów Danone w Rosji. Jest odznaczony „Orderem Kadyrowa”
Przemysł spożywczy
Masło rekordowo drogie. Indeks światowych cen żywności najwyżej od kwietnia 2023 r.
Przemysł spożywczy
Święta, święta i… do kosza. Wyrzucamy 1,6 kg świątecznego jedzenia na osobę
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Przemysł spożywczy
Coca-Cola wycofuje się z własnych obietnic. Nie będzie mocnego odwrotu od plastiku