Reklama

Nestle zmienia nazwę ciastek. Obecna jest ponoć rasistowska

Pokryte czekoladą ciastka znane w Chile jako „Negrita” już nie będą odwoływały się do koloru. Sugestia, że nazwa może być rasistowska wystarczyła, by ją zmienić.

Aktualizacja: 22.07.2021 11:37 Publikacja: 22.07.2021 11:28

Nestle zmienia nazwę ciastek. Obecna jest ponoć rasistowska

Foto: nestle.cl

W środę koncern Nestle poinformował, że zmieni nazwę popularnych w Chile ciastek Negrita, które pod tą nazwą znane są w tym południowoamerykańskim państwie od 60 lat. „Negrita” jest jednak, jak stwierdza koncern, „kulturalnie niepoprawna”.

Słowo „negrita” może być bowiem tłumaczone jako „mała czarna osoba”, a męska forma tego słowa - „negrito” – stała się ostatnio powodem ukarania urugwajskiego piłkarza Edisona Cavani za rasizm. W przypadku Cavaniego przeciwko ukaraniu protestował nie tylko sam zainteresowany, ale jak informuje AFP, także autorytety filologiczne. O ile bowiem słowa zawierające rdzeń „negro” w języku angielskim kojarzą się jednoznacznie rasistowsko, jak np. nigger, nigro czy negro właśnie, to w języku hiszpańskim takiej jednoznaczności już nie ma. Terminy „negrito” czy „negrita” kojarzone są raczej pieszczotliwie i nie mają asocjacji z rasą.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Przemysł spożywczy
Unilever zabronił szefowi Ben & Jerry’s produkcji propalestyńskich lodów. On i tak je zrobi
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Przemysł spożywczy
Henryk Kania dostanie list żelazny, jeśli wpłaci 8 mln zł poręczenia
Przemysł spożywczy
„Koniec głaskania się po głowach w branży roślinnej”. Rewolucji nie ma, ale branża rośnie
Przemysł spożywczy
Ceny kawy w USA rosną przez cła Trumpa – palarnie biją na alarm
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Przemysł spożywczy
Grupa Żywiec zamyka kolejny browar. Po Leżajsku pora na Namysłów
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama