Kakaowe zdrowsze od wody? Firma zmienia hasło reklamowe

Niemiecka firma Landliebe wymyśliła chwytliwy slogan promocyjny dla swojego mleka o smaku kakao. Jednak według organizacji konsumenckiej Foodwatch wprowadza ono w błąd i na dodatek jest ono nieprawdziwe.

Aktualizacja: 26.11.2018 14:13 Publikacja: 26.11.2018 14:01

Kakaowe zdrowsze od wody? Firma zmienia hasło reklamowe

Foto: Adobe Stock

Landliebe - marka należąca do koncernu FrieslandCampina - przekonywał swoich klientów, że "kakao podnosi inteligencję", "kakao do śniadania powoduje mniejszą próchnicę niż mleko". Firma wymyśliła też chwytliwe hasło: "Kakao podnosi sprawność psychiczną" (Kakao macht geistig fit).

Jednak według Foodwatch to wszystko nie jest prawdą. Na dodatek takie stwierdzenia znalazły się w broszurach rozdawanych rodzicom w szkołach w Berlinie i kraju związkowym Brandenburgia oraz Północna Nadrenia-Westfalia. Landliebe jest największym dostawcą mleka do szkół w tych landach.

Foodwatch nazwał szkolną kampanię na rzecz słodkich napojów mlecznych "blamażem" szkół, władz krajowych, a także skrytykował minister rolnictwa i polityki żywnościowej Julię Klockner za niekonsekwencję w działaniach na rzecz ograniczania ilości cukru w napojach podawanych w szkołach. Organizacja wezwała władze krajowe, by wycofały subwencje na słodzone napoje, także te mleczne.

Szef Foodwatch Martin Rücker zapowiedział, że zamierza wystąpić z pozwami sądowymi przeciwko krajom związkowym, które odmówią ograniczenia dostępu do słodkich napojów w szkołach.

Landliebe zdecydowało, że w reklamach i broszurach dla rodziców nie będzie już używać takich sformułowań jak "kakao podnosi inteligencje i koncentrację", kakao smakuje i podnosi sprawność psychiczną". Zrezygnuje też ze specjalnych ulotek dla rodziców, ale podkreśla, że wszystkie wcześniej użyte stwierdzenia są zgodne z prawdą i "udowodnione naukowo".

FrieslandCampina podkreśla, że promocja mleka o smaku czekolady i kakao jest sensowna, ponieważ spora grupa dzieci nie lubi smaku mleka bez dodatków. Je także trzeba zachęcać do picia mleka, nawet jeśli ma to być mleko z dodatkiem cukru - pisze portal rp-online.de.

Landliebe - marka należąca do koncernu FrieslandCampina - przekonywał swoich klientów, że "kakao podnosi inteligencję", "kakao do śniadania powoduje mniejszą próchnicę niż mleko". Firma wymyśliła też chwytliwe hasło: "Kakao podnosi sprawność psychiczną" (Kakao macht geistig fit).

Jednak według Foodwatch to wszystko nie jest prawdą. Na dodatek takie stwierdzenia znalazły się w broszurach rozdawanych rodzicom w szkołach w Berlinie i kraju związkowym Brandenburgia oraz Północna Nadrenia-Westfalia. Landliebe jest największym dostawcą mleka do szkół w tych landach.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Przemysł spożywczy
Grona goryczy w Penedes. Susza pozbawia ludzi pracy
Przemysł spożywczy
Kreml sprzedał największego producenta wódek. Podejrzany kupiec, zaniżona cena
Przemysł spożywczy
Polacy wydają ponad 10 mld zł na posiłki z dostawą. Ale branża ma problem
Przemysł spożywczy
Polacy kupują coraz więcej kawy, chociaż drożeje
Przemysł spożywczy
Do sklepów trafi różowy sos od koncernów Heinz i Mattel. Efekt sukcesu „Barbie”
Materiał Promocyjny
Co czeka zarządców budynków w regulacjach elektromobilności?