Reklama
Rozwiń
Reklama

Luckin Coffee. Inwestorom przypadł do gustu chiński Starbucks

Luckin Coffee, chiński rywal Starbucksa, zadebiutował w piątek na Wall Street. W czasie notowań akcje rosły nawet o 50 proc. Ostatecznie zakończyły handel 20 proc. zwyżką.

Publikacja: 18.05.2019 09:18

Luckin Coffee. Inwestorom przypadł do gustu chiński Starbucks

Foto: Bloomberg

Luckin Coffee wyceniła swoje akcje w pierwotnej ofercie publicznej na 17 dol. za walor, co dało wycenę przewyższającą 4 mld dol. Firma zebrała z rynku 570 mln dol.

Sieć szybko zawojowała Chiny. Luckin Coffee powstała w październiku 2017 r. a obecnie ma już 2 400 placówek w 28 miastach, co daje jej drugie miejsce tuż za amerykańskim rywalem. Do końca roku zamierza otworzyć kolejne 2 tys. kawiarni, dzięki czemu będzie największą siecią w Chinach. Państwo Środka nie jest łatwym rynkiem dla sieciówek oferujących kawę, ponieważ Chińczycy wolą herbatę.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Przemysł spożywczy
Nutella w tarapatach. Najgorsze zbiory orzechów laskowych od dekad
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Przemysł spożywczy
Małpki królują na stacjach benzynowych. Stacje walczą o handel procentami
Przemysł spożywczy
Unilever zabronił szefowi Ben & Jerry’s produkcji propalestyńskich lodów. On i tak je zrobi
Przemysł spożywczy
Henryk Kania dostanie list żelazny, jeśli wpłaci 8 mln zł poręczenia
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Przemysł spożywczy
„Koniec głaskania się po głowach w branży roślinnej”. Rewolucji nie ma, ale branża rośnie
Reklama
Reklama