Luckin Coffee. Inwestorom przypadł do gustu chiński Starbucks

Luckin Coffee, chiński rywal Starbucksa, zadebiutował w piątek na Wall Street. W czasie notowań akcje rosły nawet o 50 proc. Ostatecznie zakończyły handel 20 proc. zwyżką.

Publikacja: 18.05.2019 09:18

Luckin Coffee. Inwestorom przypadł do gustu chiński Starbucks

Foto: Bloomberg

Luckin Coffee wyceniła swoje akcje w pierwotnej ofercie publicznej na 17 dol. za walor, co dało wycenę przewyższającą 4 mld dol. Firma zebrała z rynku 570 mln dol.

Sieć szybko zawojowała Chiny. Luckin Coffee powstała w październiku 2017 r. a obecnie ma już 2 400 placówek w 28 miastach, co daje jej drugie miejsce tuż za amerykańskim rywalem. Do końca roku zamierza otworzyć kolejne 2 tys. kawiarni, dzięki czemu będzie największą siecią w Chinach. Państwo Środka nie jest łatwym rynkiem dla sieciówek oferujących kawę, ponieważ Chińczycy wolą herbatę.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Przemysł spożywczy
Królewiec wprowadza kartki na żywność, ale nie dla wszystkich
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Przemysł spożywczy
Upadła Manufaktura Piwa Wódki i Wina. Palikot w areszcie. Czy to początek końca?
Przemysł spożywczy
Czeczen właścicielem aktywów Danone w Rosji. Jest odznaczony „Orderem Kadyrowa”
Przemysł spożywczy
Masło rekordowo drogie. Indeks światowych cen żywności najwyżej od kwietnia 2023 r.
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Przemysł spożywczy
Święta, święta i… do kosza. Wyrzucamy 1,6 kg świątecznego jedzenia na osobę