Reklama

Bio Planet testuje sprzedaż na stacjach Orlenu

Bio Planet chce wejść ze swoimi przekąskami na stacje benzynowe PKN Orlen. Na razie testuje pomysł w Warszawie.

Aktualizacja: 05.12.2014 15:07 Publikacja: 05.12.2014 11:30

Bio Planet testuje sprzedaż na stacjach Orlenu

Foto: spółka

- W 2015 roku zaplanowane są testy na kolejnych stacjach. Jeżeli projekt przejdzie je pomyślnie, planujemy wprowadzić ofertę na wszystkie stacje koncernu – mówi Sylwester Strużyna, prezes spółki Bio Planet, czołowego dystrybutora żywności ekologicznej w Polsce.

Jak dodaje, większość z produktów, które będzie można kupić na stacji Orlenu, charakteryzuje się wysokimi wartościami energetycznymi. A to ma przełożenie na prawidłowe funkcjonowanie organizmu „za kółkiem".

- Największy wybór produktów będzie dotyczył suszonych owoców, a także batonów bio z guaraną czy o wysokiej zawartości kwasów Omega 3 – mówi szef Bio Planet.

W tym roku przychody firmy mają się zwiększyć o niemal 50 proc., do ponad 60 mln zł. Sprzedaż na takim poziomie daje jej pozycję lidera krajowego rynku żywności ekologicznej, wartego 650–700 mln zł rocznie.

Bio Planet planuje debiut na NewConnect. Rozmowy z inwestorami o objęciu akcji już trwają, a – według wcześniejszy zapowiedzi spółki - debiut możliwy jest na przełomie 2014 i 2015 r.

Reklama
Reklama

Sprzedaż żywności ekologicznej, choć nadal niszowa, rozwija się w Polsce dynamicznie od kilku lat. W Bio Planet szacują, że jeżeli w ciągu najbliższych lat rynek żywności ekologicznej będzie rósł w Polsce o co najmniej 20 proc. rocznie, to za niespełna dekadę jego wartość sięgnie 2,8 mld zł. Będzie to stanowić wówczas ok. 1 proc. całego rynku spożywczego w naszym kraju.

Pozwoli to Polsce zmniejszyć dystans do krajów Europy Zachodniej. Dla przykładu, w Niemczech czy Szwajcarii na żywność certyfikowaną przypada niemal 4 proc. sprzedaży produktów spożywczych.

Przemysł spożywczy
Wódka w Rosji drożeje. Meliny i samogon mają wzięcie
Przemysł spożywczy
Costa Coffee na skraju upadłości. Coca-Cola prowadzi rozmowy o sprzedaży
Przemysł spożywczy
„Jestem rozczarowany”. Kania o podwyżce poręczenia za list żelazny do 20 mln zł
Przemysł spożywczy
Święta, święta i do kosza. Tak Polacy marnują jedzenie
Przemysł spożywczy
Żywność ekologiczna dostaje własną halę. Minister: przejęcie Carrefoura warte analizy
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama