- Rozpoczynamy współpracę z siecią Da Grasso, która jest jedną z największych i najbardziej rozpoznawalnych marek na naszym rynku gastronomicznym - mówi Krzysztof Kaczmarek, dyrektor ds. gastronomii w Kompanii Piwowarskiej (KP). - Podjęta współpraca będzie dla nas dużym wyzwaniem, ale jestem przekonany, że opracowany wspólny plan szybko przełoży się na wzrost obrotów sieci Da Grasso – dodaje.
Na początku stycznia 2015 roku rozpocznie się instalacja nalewaków KP w lokalach sieci Da Grasso, tak by do połowy lutego jej piwa były oferowane już we wszystkich restauracjach. Z beczki będą serwowane: Tyskie Gronie, Tyskie Klasyczne i Książęce, zaś w butelce większość pozostałych marek KP, łącznie z cydrem Green Mill Cider. W lokalach nieposiadających koncesji na sprzedaż piwa będzie oferowany bezalkoholowy Lech Free – informuje KP.
Poszczególne marki i sposoby ich łączenia z potrawami z menu będą promowane za pomocą stworzonej przez KP Karty Piw, która już od kilkunastu miesięcy jest obecna w kilku tysiącach lokali w całej Polsce.
Wspomniany joint business plan – jak tłumaczy KP – określa sposoby współpracy we wszystkich obszarach, począwszy od widoczności, poprzez asortyment, promocje konsumenckie, szkolenia, po programy motywacyjne dla obsługi. Dla poszczególnych lokali przygotowywane będą specjalne aktywności skupione na edukacji i szerzeniu kultury piwnej. Prowadzona będzie także komunikacja z wykorzystaniem marek KP.
Kompania Piwowarska, będąca częścią międzynarodowej grupy piwowarskiej SABMiller, jest liderem polskiego rynku piwowarskiego. W roku finansowym zakończonym 31 marca 2014 r. sprzedała 13,3 mln hektolitrów piwa.