Reklama

Polska branża drobiarska szuka nowych rynków zbytu

W 2015 r. zostaliśmy ponownie największym producentem drobiu w UE.

Publikacja: 14.02.2016 20:00

Polska branża drobiarska szuka nowych rynków zbytu

Foto: Fotorzepa, Michał Walczak

Tak dobry wynik – i to już drugi rok z rzędu – udało się nam osiągnąć, ponieważ produkcja polskiego drobiu poszła w górę o ok. 10 proc. Dzięki temu w 2015 r. po raz pierwszy w historii przekroczyła poziom 2,3 mln ton – szacuje branża.

– Polska jest dziś największym producentem drobiu w Unii Europejskiej i coraz bardziej powiększa przewagę nad pozostałymi znaczącymi graczami, jak Francja oraz Niemcy – mówi „Rzeczpospolitej" Jakub Olipra, ekonomista Credit Agricole Bank Polska. – Tendencje te utrzymują się również w 2016 r. – dodaje.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

RP.PL i The New York Times

Kup roczną subskrypcję RP.PL i ciesz się dostępem do The New York Times!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Przemysł spożywczy
Wódka w Rosji drożeje. Meliny i samogon mają wzięcie
Przemysł spożywczy
Costa Coffee na skraju upadłości. Coca-Cola prowadzi rozmowy o sprzedaży
Przemysł spożywczy
„Jestem rozczarowany”. Kania o podwyżce poręczenia za list żelazny do 20 mln zł
Przemysł spożywczy
Święta, święta i do kosza. Tak Polacy marnują jedzenie
Przemysł spożywczy
Żywność ekologiczna dostaje własną halę. Minister: przejęcie Carrefoura warte analizy
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama