Polska branża drobiarska szuka nowych rynków zbytu

W 2015 r. zostaliśmy ponownie największym producentem drobiu w UE.

Publikacja: 14.02.2016 20:00

Polska branża drobiarska szuka nowych rynków zbytu

Foto: Fotorzepa, Michał Walczak

Tak dobry wynik – i to już drugi rok z rzędu – udało się nam osiągnąć, ponieważ produkcja polskiego drobiu poszła w górę o ok. 10 proc. Dzięki temu w 2015 r. po raz pierwszy w historii przekroczyła poziom 2,3 mln ton – szacuje branża.

– Polska jest dziś największym producentem drobiu w Unii Europejskiej i coraz bardziej powiększa przewagę nad pozostałymi znaczącymi graczami, jak Francja oraz Niemcy – mówi „Rzeczpospolitej" Jakub Olipra, ekonomista Credit Agricole Bank Polska. – Tendencje te utrzymują się również w 2016 r. – dodaje.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

Tylko 99 zł za rok czytania.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję? - możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Przemysł spożywczy
Węgry zakazały importu polskiej wołowiny i wieprzowiny. To odwet
Przemysł spożywczy
Zmarł jeden z twórców imperium lodziarskiego Koral
Przemysł spożywczy
Polskie Jeżyki i Grześki łączą siły z niemieckimi zającami
Przemysł spożywczy
Słynny producent alkoholi luksusowych zwolni ponad tysiąc pracowników
Przemysł spożywczy
Zakaz reklamy piwa? Ministerstwo nie mówi „nie”
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem