- Będziemy koncentrować się na budowaniu wartości sprzedaży – zapowiedział podczas wtorkowej konferencji Tomasz Bławat, prezes firmy Carlsberg Polska.
Trzeci producent piwa w Polsce chce tego dokonać m.in. inwestując w nowe produkty spod znaku piwnych specjalności.
– W tym roku, tak, jak w poprzednim, udziały nowych produktów – czyli mających nie więcej niż trzy lata – w naszej sprzedaży licząc w hektolitrach powinny wynieść 10 proc. – zapowiada Tomasz Bławat. - Pod względem wartości sprzedaży wyniosą one 15 proc. – dodaje.
Kolejna, jak zaznacza firma – rewolucyjna nowość ma pojawić się na rynku jeszcze przez startem piwnego sezonu w pierwszy majowy weekend. Carlsberg zamierza także m.in. utrzymać bogatą ofertę piw specjalnych pod markami Kasztelan i Okocim.
W efekcie Carlsberg liczy, że zanotuje w tym roku wyniki sprzedażowe lepsze niż branża. Według niej łączna sprzedaż piwa w Polsce w 2016 r. może zwiększyć się o nie więcej niż 0,5 proc. (choć firma nie wyklucza niewielkiego, sięgającego 0,5 proc., spadku). Wydatki na produkty browarów w najlepszym wypadku mogą być na poziomie z 2015 r. (negatywny scenariusz Carlsberga zakłada spadek o 1 proc.).