Pilsweizer szybko rośnie

Szykuje się kolejny rekord w dawnym Browarze Grybów. W 2016 r. jego produkcja ma zwiększyć się o 50 proc. do 15 tys. hl.

Publikacja: 11.04.2016 13:25

Pilsweizer szybko rośnie

Foto: materiały prasowe

W 2015 r. produkcja Pilsweizera sięgnęła po raz pierwszy w jego historii poziom 10 tys. hl. To o 50 proc. więcej niż rok wcześniej. Przychody Pilsweizer za 2015 r. wyniosły 4,58 mln zł netto, co również oznacza wzrost o 50 proc. rok do roku – podaje firma piwowarska z Małopolski.

- Rok 2015 był bardzo ważny dla naszego browaru ponieważ po osiągnięciu rentowności w 2014 r. mogliśmy dalej kontynuować dynamiczny rozwój na wielu płaszczyznach, m.in. rozbudowy sieci sprzedaży, tworzenia nowych produktów, ale i pewnych ważnych aspektów produkcji – nieustannie pracujemy nad takimi cechami naszego piwa jak nagazowanie, pienistość czy goryczka - mówi Andrej Chovanec, dyrektor marketingu i członek zarządu Browaru Pilsweizer. - Wiązało się to także w kilkoma ważnymi modernizacjami w browarze, co ostatecznie zadecydowało o tym, że zamknęliśmy rok 2015 niewielką stratą netto, jednak pozwoliło nam to zbudować bardzo silną pozycję wyjściową na rok 2016 i lata kolejne; m.in. jesteśmy gotowi do dalszego szybkiego zwiększania mocy produkcyjnej – dodaje.

Femme Fatale w parze z Zakopiańczykiem

Jak zaznaczają w Pilsweizerze za wzrost w 2015 r. w dużej mierze odpowiada rozwój sieci sprzedaży, szczególnie w dużych miastach (na czele z Warszawą i Krakowem). Szczególnie szybko jego sprzedaż rosła szybko w całym województwie Małopolskim, gdzie Pilsweizer jest jedynym regionalnym browarem.

- Siłą rzeczy jesteśmy w tym województwie mocno obecni od początku działalności, obserwujemy natomiast teraz, że konsumenci przez lata już przekonali się, że produkujemy dobre piwo i wręcz „żądają" od sklepów, by nasze piwa były na stałe obecne na półkach, co oczywiście przekłada się na nasz wzrost sprzedaży. Dodatkowo wprowadzenie górskich piw lokalnych - Zakopiańczyk, Piwniczańskie, Sądeckie - spowodowało także pewną modę na nasze piwa w tych miejscowościach i ich okolicach – zaznacza Andrej Chovanec.

W 2015 r. Pilsweizer wprowadził na rynek ogólnopolski piwo Femme Fatale (pierwsze ciemne piwo w portfolio browaru), a w kolejnych kwartałach właśnie piwa lokalne Zakopiańczyk oraz Piwniczańskie (piwo związane z miejscowością Piwniczna Zdrój, Sądeckie, a także piwo smakowe Zakopiańczyk Miód Malina.

Będą kolejne nowości

- Również na 2016 r. planujemy wprowadzenie kilku nowych piw, będziemy m.in. kontynuować rozwój linii piw lokalnych, związanych z konkretnymi miejscowościami, ale mamy także pomysły na ciekawe piwa skierowane na rynek ogólnopolski – zapowiada dyrektor marketingu Browaru Pilsweizer.

Pierwsza z tegorocznych nowości już trafiła na - Pilsweizer Andy's ESB, dla którego wzorem były tradycyjne receptury piwowarów angielskich.

Browar Pilsweizer jest kontynuatorem tradycji założonego w 1804 r. w Siołkowej browaru, który dynamicznie zaczął się rozwijać po przejęciu go w 1887 r. przez czeskiego piwowara Franciszka Paschka.

W 2005 r. Browar Grybów w Siołkowej został kupiony przez Ivana i Andreja Chovanców, którzy, podobnie jak ponad 100 lat temu Paschek, zajęli się jego rozwojem po latach problemów finansowych. W 2007 r. doprowadzili do ustabilizowania jego sytuacji i rozpoczęli produkcję piwa. Browar Pilsweizer jest obecnie jedynym browarem regionalnym w Małopolsce i na Podkarpaciu. W planach jest rozbudowa browaru o hotel i ośrodek Spa (które będą mieścić się w zrewitalizowanych budynkach starego browaru).

W 2015 r. produkcja Pilsweizera sięgnęła po raz pierwszy w jego historii poziom 10 tys. hl. To o 50 proc. więcej niż rok wcześniej. Przychody Pilsweizer za 2015 r. wyniosły 4,58 mln zł netto, co również oznacza wzrost o 50 proc. rok do roku – podaje firma piwowarska z Małopolski.

- Rok 2015 był bardzo ważny dla naszego browaru ponieważ po osiągnięciu rentowności w 2014 r. mogliśmy dalej kontynuować dynamiczny rozwój na wielu płaszczyznach, m.in. rozbudowy sieci sprzedaży, tworzenia nowych produktów, ale i pewnych ważnych aspektów produkcji – nieustannie pracujemy nad takimi cechami naszego piwa jak nagazowanie, pienistość czy goryczka - mówi Andrej Chovanec, dyrektor marketingu i członek zarządu Browaru Pilsweizer. - Wiązało się to także w kilkoma ważnymi modernizacjami w browarze, co ostatecznie zadecydowało o tym, że zamknęliśmy rok 2015 niewielką stratą netto, jednak pozwoliło nam to zbudować bardzo silną pozycję wyjściową na rok 2016 i lata kolejne; m.in. jesteśmy gotowi do dalszego szybkiego zwiększania mocy produkcyjnej – dodaje.

Przemysł spożywczy
Upadła Manufaktura Piwa Wódki i Wina. Palikot w areszcie. Czy to początek końca?
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Przemysł spożywczy
Czeczen właścicielem aktywów Danone w Rosji. Jest odznaczony „Orderem Kadyrowa”
Przemysł spożywczy
Masło rekordowo drogie. Indeks światowych cen żywności najwyżej od kwietnia 2023 r.
Przemysł spożywczy
Święta, święta i… do kosza. Wyrzucamy 1,6 kg świątecznego jedzenia na osobę
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Przemysł spożywczy
Coca-Cola wycofuje się z własnych obietnic. Nie będzie mocnego odwrotu od plastiku