Do finalizacji zakupu Grolsch i Peroni przez Asahi dojdzie w momencie zamknięcia transakcji między AB InBev a SaBMillerem. Powinno dojść do tego w drugiej połowie 2016 roku.
Firmy nie podają, ile Japończycy zapłacą za marki należące pierwotnie do SABMillera. Jak podaje BBC, wcześniej oferowali za nie 2,25 mld euro.
Wyprzedając marki SABMillera AB Inbev chce, jak zaznacza BBC, uniknąć ewentualnych reakcji regulatorów, mogących zablokować przejęcie.
Wcześniej SABMiller sprzedał 58 proc. udziałów w spółce joint venture MillerCoors. Kupił ją Molson Coors Brewing. Transakcja była warta 12 mld dolarów. Globalny gigant, który powstanie z połączenia AB Inbev i SABMillera będzie miał 30 proc. udziałów w światowym rynku piwa. Rocznie zaoszczędzi 1,4 mld dol.
SABMiller jest właścicielem Kompanii Piwowarskiej, czołowego producenta piwa w Polsce. Należą do niej takie marki jak Tyskie, Żubr i Lech.