Reklama

Producenci energetyków nadążają za modą na zdrowy tryb życia

Coraz chętniej pijemy napoje wzbogacane witaminami czy minerałami.

Aktualizacja: 21.02.2017 14:01 Publikacja: 21.02.2017 13:45

Producenci energetyków nadążają za modą na zdrowy tryb życia

Foto: Flickr

Rynek napojów energetyzujących (tzw. energy drinks) wciąż rośnie. W 2016 producenci zanotowali dwucyfrowy wzrost wartości sprzedaży w stosunku do roku 2015 i wartość tego rynku osiągnęła 1,29 mld złotych. Choć rośnie popularność większych opakowań – 1,5 litra czy 500 ml, to jednak napoje te są wciąż przede wszystkim produktem impulsowym. Nic więc dziwnego, że za znaczną część sprzedaży odpowiadają sklepy małoformatowe, a najpopularniejszym opakowaniem jest wciąż puszka 250 ml.

- Napoje energetyczne mają największy udział wartościowy w całej kategorii (energetyczne, izotoniczne, witaminowe). Jednak ten segment rozwija się wolniej niż napoje witaminowe, które wykazują się najszybszym tempem wzrostu sprzedaży wartościowej. Świadczy to o stale rosnącym zainteresowaniu zdrową dietą i aktywnym trybem życia wśród Polaków – powiedziała Portalowi Spożywczemu Dominika Biszczanik, analityczka Nielsena.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Przemysł spożywczy
Rosja produkuje coraz mniej wódki, ale Rosjanie piją więcej
Przemysł spożywczy
Właściciel Nutelli kupuje amerykańskiego producenta płatków śniadaniowych
Przemysł spożywczy
Drożyzna i chęć ratowania żywności pcha nas po zakupy z przeceny. „To już nie wstyd”
Przemysł spożywczy
Chiny oszczędzają głównych producentów koniaku w UE. Zwolnią ich z ceł
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Przemysł spożywczy
GIS wycofał piwo znanego polskiego producenta. Butelki mogą wybuchnąć
Reklama
Reklama