Reklama

Polskie Mięso wypromuje wołowinę

Związek "Polskie Mięso" przygotował kampanię "Wołowe triki i techniki" przełamującą stereotypy o wołowinie. Chodzi o zachęcenie konsumentów do częstszego sięgania po to mięso. Spożycie wołowiny w Polsce spadło do rekordowo niskiego poziomu.

Publikacja: 02.07.2017 07:52

Polskie Mięso wypromuje wołowinę

Foto: Bloomberg

"Konsumenci w ostatnich latach rzadko wykorzystują wołowinę do przygotowywania potraw, znacznie chętniej przygotowują posiłki na bazie kurczaków i wieprzowiny. Dlatego spożycie wołowiny od 2000 r. spada. W 2015 r. odnotowano rekordowy spadek konsumpcji do zaledwie 1,2 kg na osobę, podczas, gdy w latach 90-tych konsumpcja sięgała nawet 7 kg na mieszkańca" - tłumaczył na spotkaniu z dziennikarzami prezes "Polskiego Mięsa" Witold Choiński.

Polacy jedzą znacznie mniej wołowiny niż inni mieszkańcy UE. W opinii przedstawicieli branży mięsnej jest jednak szansa na odbudowę rynku i zwiększenie spożycia. Argumentem za jest duża produkcja wołowiny w Polsce, która w niemal 90 proc. jest wywożona zagranicę i w większości trafia na stoły unijnych konsumentów. Jest ona chętnie kupowana, bo ceny polskiego mięsa są o ok. 15 proc. niższe niż proponują to inni dostawcy.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Przemysł spożywczy
Rosja produkuje coraz mniej wódki, ale Rosjanie piją więcej
Przemysł spożywczy
Właściciel Nutelli kupuje amerykańskiego producenta płatków śniadaniowych
Przemysł spożywczy
Drożyzna i chęć ratowania żywności pcha nas po zakupy z przeceny. „To już nie wstyd”
Przemysł spożywczy
Chiny oszczędzają głównych producentów koniaku w UE. Zwolnią ich z ceł
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Przemysł spożywczy
GIS wycofał piwo znanego polskiego producenta. Butelki mogą wybuchnąć
Reklama
Reklama