Uczniowie ?z zaburzeniami słuchu nierówno traktowane

Nie wszyscy uczniowie z zaburzeniami słuchu mogą korzystać ze specjalnego nauczania.

Publikacja: 21.05.2015 07:27

Uczniowie ?z zaburzeniami słuchu nierówno traktowane

Foto: www.sxc.hu

Rzecznik praw dziecka wystąpił do ministra edukacji narodowej Joanny Kluzik-Rostkowskiej z postulatem przeorganizowania nauki dzieciom z zaburzeniami słuchu. Chodzi o najmłodszych z ośrodkowym zaburzeniem. Problem tych dzieci polega na tym, że nie wszystkie poradnie kwalifikują tę niepełnosprawność jako podstawę do wydania orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego. Wobec tego nie wszystkie dzieci mogą skorzystać ze specjalnej organizacji nauczania.

Rzecznik podnosi, że odmienne sposoby kwalifikowania przez psychologów dowodzą faktu, iż procedury i przepisy są niejasne. Zwrócił się więc do ministra edukacji narodowej o to, by ten zaczął pracować nad zmianą rozporządzenia w sprawie orzeczeń i opinii wydawanych przez poradnie psychologiczno-pedagogiczne.

Odbierz 20 zł zniżki - wybierz Płatności Powtarzalne

Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne. Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu
Spadki i darowizny
Odziedziczyłeś majątek? By dysponować spadkiem, musisz mieć ten dokument
Praca, Emerytury i renty
NSA: honorowe krwiodawstwo nie ma pierwszeństwa przed policyjną służbą
Sądy i trybunały
Resort sprawiedliwości już nie chce likwidacji Izby Odpowiedzialności Zawodowej
Prawo drogowe
Ten wyrok ucieszy osoby, które oblały egzamin na prawo jazdy
Prawo karne
Lech Wałęsa przegrał w sądzie. Chodzi o teczki TW „Bolka”