Aktualizacja: 21.05.2015 07:27 Publikacja: 21.05.2015 07:27
Foto: www.sxc.hu
Rzecznik praw dziecka wystąpił do ministra edukacji narodowej Joanny Kluzik-Rostkowskiej z postulatem przeorganizowania nauki dzieciom z zaburzeniami słuchu. Chodzi o najmłodszych z ośrodkowym zaburzeniem. Problem tych dzieci polega na tym, że nie wszystkie poradnie kwalifikują tę niepełnosprawność jako podstawę do wydania orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego. Wobec tego nie wszystkie dzieci mogą skorzystać ze specjalnej organizacji nauczania.
Rzecznik podnosi, że odmienne sposoby kwalifikowania przez psychologów dowodzą faktu, iż procedury i przepisy są niejasne. Zwrócił się więc do ministra edukacji narodowej o to, by ten zaczął pracować nad zmianą rozporządzenia w sprawie orzeczeń i opinii wydawanych przez poradnie psychologiczno-pedagogiczne.
Śmierć bliskiej osoby oznacza m.in. konieczność zajęcia się różnymi formalnościami. Spadkobiercy muszą w pierwsz...
Policjant, który w dniu dyżuru domowego, bez zgody przełożonego idzie oddać honorowo krew i odmawia przez to sta...
Nie ma żadnego orzeczenia międzynarodowych trybunałów, które kwestionowałyby Izbę Odpowiedzialności Zawodowej -...
Zdającego na prawo jazdy nie można oblać za to, że przy ruszaniu z miejsca nie obejrzał się i nie spojrzał przez...
Proces o naruszenie dóbr osobistych zakończył się niekorzystnie dla Lecha Wałęsy. Były prezydent będzie musiał p...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas