Występując do rektora uniwersytetu o udostępnienie informacji publicznej, wnioskodawca określił, że chodzi o kwoty, które uniwersytet wypłacił w latach 2018, 2019 i 2020 mediom za reklamę lub artykuły sponsorowane. Zwrócił się także o podanie tytułów tych mediów oraz tytułów reklam lub artykułów sponsorowanych.
Uniwersytet przekazał informacje tylko o wypłaconych kwotach za reklamę i sponsorowane publikacje. Zwrócił się też do wnioskodawcy o wykazanie, dlaczego wskazanie tytułów mediów, reklam oraz artykułów sponsorowanych jest szczególnie istotne dla interesu publicznego. Taki warunek, odnoszący się do informacji przetworzonych, zawiera ustawa o dostępie do informacji publicznej. Żądane dane, które musiałyby być wytworzone na podstawie informacji z różnych źródeł, są informacją przetworzoną – ocenił rektor. Uniwersytet nie prowadzi zestawień tego rodzaju.
Czytaj także:
Czy ankiety na temat wykładowców podlegają udostępnieniu
W odpowiedzi wnioskodawca uznał swoje żądania za formę kontroli wydatkowania środków publicznych przez uniwersytet. W jego opinii ujawnienie tytułów mediów jest istotne dla interesu publicznego ze względu na wpływ komercyjnej współpracy uniwersytetu z mediami na postrzeganie uczelni i obiektywność mediów.