Propozycję utworzenia w szkołach zawodowych klas o profilu „pracownik centrum elektronicznej obsługi klienta" (pracownik call center) zgłosiło do Ministerstwa Rozwoju Stowarzyszenie Marketingu Bezpośredniego. W prasie pojawiły się informacje, że MR chce realizacji tego postulatu, ale potrzebna jest przychylna opinia Ministerstwa Edukacji Narodowej. Pomysł skrytykowali natomiast dziennikarze.
Oba resorty zdementowały doniesienia prasy. MEN podało, że Ministerstwo Rozwoju nie planuje występowania do Ministerstwa Edukacji Narodowej z wnioskiem o dodanie do klasyfikacji zawodów szkolnictwa zawodowego nowego zawodu „pracownik centrum elektronicznej obsługi klienta".
Z kolei Ministerstwo Rozwoju poddało na swojej stronie internetowej, że wniosek SMB został w ministerstwie przeanalizowany, jednak żadna opinia MR w tej kwestii nie była oficjalnie prezentowana.
- Ministerstwo Rozwoju dostrzega konieczność gruntownej reformy szkolnictwa zawodowego w Polsce i dostosowania kształcenia młodych ludzi do potrzeb nowoczesnego rynku pracy. Priorytetowe znaczenie mają zawody wspierające rozwój innowacyjnej gospodarki. Mając to na względzie MR nie planuje występować do Ministerstwa Edukacji Narodowej z wnioskiem o dodanie do klasyfikacji zawodów szkolnictwa zawodowego nowego zawodu "pracownik centrum elektronicznej obsługi klienta" - czytamy w oświadczeniu.
MEN wyjaśniło, że zgodnie z przepisem art. 24 ust. 1 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2015 r. poz. 2156, z późn. zm.) minister właściwy do spraw oświaty i wychowania określa, w drodze rozporządzenia, klasyfikację zawodów szkolnictwa zawodowego na wniosek ministra właściwego w zakresie danego zawodu.