Materiał partnera: PGE
Spółka pracuje według autorskiej metodologii doskonalonej z edycji na edycję, by zdobyć jak najbardziej miarodajne dane o nastrojach panujących w organizacji.
Kluczowym elementem badania jest omawianie przez przełożonych wyników badania z pracownikami i proponowanie działań doskonalących w zarządzanych obszarach. Dzięki temu są wdrażane inicjatywy angażujące pracowników. Jedną z nich jest Akcja Regeneracja, w ramach której organizowane są między innymi badania i konsultacje lekarskie w miejscu pracy, webinary edukacyjne poświęcone kwestiom profilaktyki i dbania o zdrowie.
Pielęgnowane wartości
Badanie Opinii Pracowników pozwala realizować cele postawione w momencie rozpoczynania praktyki czyli: doskonalenie procesów, poprawa komunikacji w organizacji, wsparcie w tworzeniu długofalowych planów działania z uwzględnieniem perspektywy pracowników, podniesienie poziomu zaangażowania i identyfikacji z organizacją. O skuteczności i pozytywnym odbiorze BOP przez pracowników świadczy to, że do PGE S.A. oraz PGE Energia Ciepła S.A., które organizowały badanie w 2020 r., dołączają kolejne spółki z Grupy PGE, jak PGE Systemy SA, PGE Baltica sp. z o.o.
PGE cały czas pracuje nad udoskonalaniem badania po to, aby analiza wyników bardziej efektywnie przełożyła się na zaangażowanie i motywowanie pracowników. Wypracowywane do tej pory plany doskonalące były bardziej „lokalne” – w większości powstawały we współpracy dyrektorów, HR i pracowników poszczególnych obszarów i dotyczyły działań w danych komórkach organizacyjnych. Dlatego po trzeciej edycji Badania Opinii Pracowników dokonano znaczącej zmiany w inicjatywie. Zachowano wypracowywanie planów doskonalących menedżerów wspólnie z pracownikami w ich obszarach, ale równolegle do doskonalenia z perspektywy organizacji włączono chętnych pracowników. Wynika to również z wartości pielęgnowanych w PGE – partnerstwa, rozwoju i odpowiedzialności.