Reklama
Rozwiń
Reklama

Kompetencje: jak mówić, by nas dobrze rozumieli i chcieli słuchać

Wylewne gadulstwo, używanie młodzieżowego slangu czy zbyt technicznego języka nie pomagają w skutecznej komunikacji. Warto więc ćwiczyć mówienie w sposób zrozumiały, a przede wszystkim uczyć się słuchania innych.

Aktualizacja: 05.11.2018 05:13 Publikacja: 04.11.2018 20:00

Kompetencje: jak mówić, by nas dobrze rozumieli i chcieli słuchać

Foto: Adobe Stock

Dobra znajomość ojczystego języka nie zawsze oznacza, że potrafimy skutecznie komunikować się z innymi. Bo zdarza się, że nasze intencje nie zostaną dobrze zrozumiane albo mimo wielokrotnego powtarzania tego samego przekazu nikt nie bierze go pod uwagę.

Jak podkreślają eksperci HR, nad dobrą komunikacją można i warto pracować. – Jednym ta umiejętność przychodzi naturalnie, inni muszą włożyć więcej wysiłku, żeby ją wyćwiczyć – przyznaje Dominika Beblo, menedżer HR w Exact Systems, która poleca kilka sprawdzonych zasad.

Pozostało jeszcze 94% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Praca
AI zmienia już pracę specjalistów i menedżerów
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Praca
Samotność niszczy gospodarkę po cichu. Pracownicy dotknięci poczuciem izolacji
Praca
Zbyt rzadko czujemy się w pracy doceniani, zbyt często dyskryminowani
Praca
Wyższe normy etyczne firm nie zawsze chronią pracowników
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Praca
Menedżerowie przeceniają zaangażowanie pracowników
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama