Pod presją celów biznesowych szef poświęci szczerość i wysokie morale

Polscy menedżerowie najwyżej cenią kompetencje zadaniowe, a szczególnie skuteczność. Dużo mniejszą wagę przywiązują do zarządzania emocjami, co może być ryzykowne dla firm w czasach rynku pracownika.

Publikacja: 05.05.2019 21:00

Pod presją celów biznesowych szef poświęci szczerość i wysokie morale

Foto: 123RF

Menedżer powinien przede wszystkim umieć działać pod presją, określać priorytety, nie bać się podejmować decyzji i konsekwentnie realizować plan. Dużo mniej istotne na kierowniczym czy dyrektorskim stanowisku są umiejętności coachingowe, empatia, zarządzanie emocjami.

Taki obraz szefów – niezbyt optymistyczny dla pracowników – przedstawia udostępnione „Rzeczpospolitej" badanie Gdańskiej Fundacji Kształcenia Menedżerów (GFKM).

Pozostało jeszcze 93% artykułu

119 zł za rok czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Praca
Rola HR nie kończy się na zatrudnieniu
Materiał Promocyjny
Suzuki e VITARA jest w pełni elektryczna
Praca
Rynek pracy: optymizm firm podszyty sporą niepewnością
Praca
Co może ochronić przed samotnością w biurze?
Praca
Firmowy Mikołaj częściej zaprosi pracowników na świąteczną imprezę
Materiał Promocyjny
Kluczowe funkcje Małej Księgowości, dla których warto ją wybrać
Praca
AI ułatwi pracę menedżera i przyspieszy karierę juniora
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego