– Świadomość, że firmy powinny zadbać także o rozwiązania przyjazne ojcom, jest jeszcze bardzo niska. Dla większości pracodawców rodzicem jest zwykle matka. To rażąca dysproporcja – ocenia Dariusz Cupiał, współorganizator Międzynarodowego Forum Ojców. Konferencję zorganizowano w Warszawie w miniony weekend, na kilka dni przed obchodzonym w Polsce dzisiaj, choć mało popularnym, Dniem Mężczyzny.
Opinię Dariusza Cupiała potwierdza mizerna frekwencja na zorganizowanym podczas forum spotkaniu szefów HR, którzy skupiają się na razie na wsparciu pracujących matek. Tymczasem – jak podkreśla prof. Urszula Sztanderska, ekspert [link=http://kariera.pl/kariera]rynku pracy[/link] – wśród młodych wykształconych ludzi jest coraz więcej zwolenników podziału domowych obowiązków, w tym opieki nad dziećmi.
Dostrzegła to już polska spółka Motoroli – w jej krakowskim centrum oprogramowania pracują głównie mężczyźni. W ubiegłym roku firma po raz pierwszy zorganizowała program szkoleń, które wspierają pracowników-ojców. – Chcemy kontynuować te [link=http://szkolenia.rp.pl]szkolenia[/link]. To dobrze wpływa na lojalność pracowników wobec firmy, jeśli pracodawca docenia ich nie tylko w roli specjalisty, ale i rodzica – mówi Arkadiusz Lewek z Motoroli.
[ramka] [b][link=http://kariera.pl/praca]Nowe oferty pracy - zobacz[/link][/b] [/ramka]