Szefom przydałaby się dieta

Co drugi polski menedżer ma problem z nadwagą albo otyłością

Publikacja: 21.10.2009 04:44

Co czwarty szef ma nadwagę

Co czwarty szef ma nadwagę

Foto: copyright PhotoXpress.com

Infekcje układu oddechowego, wady wzroku, urazy, choroby kręgosłupa oraz nadciśnienie to najczęstsze dolegliwości polskich pracowników – wynika z raportu prywatnego centrum medycznego Medicover, które przeanalizowało dane prawie 100 tys. osób z ponad 3,3 tys. firm w całej Polsce.

Ze zdrowiem polskich pracowników nie jest najlepiej. Nie licząc występujących powszechnie infekcji dróg oddechowych, spora wielu cierpi na przewlekłe schorzenia. Co szósty ma wadę wzroku, a prawie 10 proc. chorobę układu krążenia— najczęściej nadciśnienie tętnicze, na które cierpi co dziesiąty menedżer.

Problemom z ciśnieniem sprzyjają nadwaga i otyłość. Jak wykazuje wskaźnik masy ciała BMI, co trzeci polski pracownik ma nadwagę, a u co dziesiątego nadmiar kilogramów oznacza już otyłość. Nadmierna tusza dotyka głównie mężczyzn – otyłych panów jest ponad dwa razy więcej niż pań.

Problem zbędnych kilogramów dotyczy najczęściej pracowników produkcyjnych i... menedżerów. Według analizy ponad 40 proc. szefów ma nadwagę, a co ósmy jest otyły. Za to w tej grupie jest stosunkowo niewielu palących (21 proc.) Wśród ogółu zatrudnionych co czwarty jest palaczem. Średnią zawyżają pracownicy produkcyjni, zwłaszcza ci pracujący na zmiany.

Najlepsze wskaźniki wagi mają pracownicy biurowi, wśród których przeważają kobiety. Ale aktywne zawodowo panie, które są zwykle szczuplejsze niż ich niepracujące koleżanki, częściej mają zbyt niską masę ciała, co jest często związane ze zbyt radykalnymi dietami.

Autorzy raportu radzą, by dbając o zdrowie pracowników, nie zapominać o ich kondycji psychicznej. To właśnie w związku z depresją lekarze wystawiają najdłuższe zwolnienia.

Dodatkowym problemem z tym związanym jest nieefektywna obecność w pracy – gdy ludzie fizycznie są obecni, ale z powodów zdrowotnych nie mogą wydajnie pracować. W Polsce nie ma badań, ile firmy tracą przez nieefektywną obecność pracowników, ale Amerykanie policzyli, że straty w USA sięgają 150 mld dolarów rocznie.

[ramka][b] [link=http://kariera.pl]Praca! Komu praca?[/link][/b][/ramka]

Infekcje układu oddechowego, wady wzroku, urazy, choroby kręgosłupa oraz nadciśnienie to najczęstsze dolegliwości polskich pracowników – wynika z raportu prywatnego centrum medycznego Medicover, które przeanalizowało dane prawie 100 tys. osób z ponad 3,3 tys. firm w całej Polsce.

Ze zdrowiem polskich pracowników nie jest najlepiej. Nie licząc występujących powszechnie infekcji dróg oddechowych, spora wielu cierpi na przewlekłe schorzenia. Co szósty ma wadę wzroku, a prawie 10 proc. chorobę układu krążenia— najczęściej nadciśnienie tętnicze, na które cierpi co dziesiąty menedżer.

Praca
Firmowy Mikołaj częściej zaprosi pracowników na świąteczną imprezę
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Praca
AI ułatwi pracę menedżera i przyspieszy karierę juniora
Praca
Przybywa doświadczonych specjalistów wśród freelancerów
Praca
Europejski kraj podnosi wiek emerytalny. Zmiany już od 1 stycznia 2025
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Praca
Kobieta pracująca żadnej pracy się nie boi!