Aktualizacja: 21.07.2015 22:00 Publikacja: 21.07.2015 22:00
Presję pracodawców, by być dostępnymi i zajmować się służbowymi sprawami na urlopie, częściej odczuwa najstarsza grupa pracowników.
Foto: Bloomberg
W gwarze lipcowego popołudnia na plaży w Jastarni co rusz słychać urywki rozmów telefonicznych, które dotyczą służbowych czy biznesowych spraw. Nic dziwnego, skoro aż czterech na dziesięciu Polaków objętych czerwcowym badaniem Monitor Rynku Pracy agencji zatrudnienia Randstad przyznaje, że również w trakcie urlopu odpowiada na e-maile i telefony, bo... lubi być na bieżąco.
Powodem takiej gotowości bywają też oczekiwania pracodawcy. Aż sześciu na dziecięciu badanych twierdzi, że pracodawca oczekuje z nimi kontaktu w trakcie urlopu, a ponad jedna trzecia odczuwa presję, by także w czasie wakacji odpowiadać na służbowe e-maile i telefony.
Chociaż aż 71 proc. Polaków 60+ chciałoby pracować, to tylko co trzecia osoba z tej grupy jest zawodowo aktywna....
Bez odgórnych nakazów, ale za to z rocznym pilotażem, który sprawdzi różne modele skrócenia tygodnia pracy – tak...
Brytyjskie oferty zatrudnienia wywołują rosnące zainteresowanie Amerykanów. Po powrocie Donalda Trumpa do władzy...
Jeszcze w tym półroczu ma ruszyć wyczekiwana przez biznes digitalizacja procesów obsługi obcokrajowców, a za trz...
Rozmowa rozstaniowa jest wyzwaniem dla szefa i traumą dla pracownika. Obu stronom pomogą wskazówki ekspertów.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas