Reklama

Biały Dom potępia " ohydne" antysemickie słowa Muska. Reagują też reklamodawcy

Biały Dom potępił w piątek poparcie Elona Muska dla tego, co nazwano "ohydną" antysemicką teorią spiskową., Duże amerykańskie firmy, w tym Walt Disney, Warner Bros Discovery i Comcast wstrzymały swoje reklamy na jego portalu społecznościowym.

Publikacja: 18.11.2023 07:49

Elon Musk

Elon Musk

Foto: AFP

W tym tygodniu Elon Musk pod jednym z tweetów oskarżających Żydów o „nienawiść do białych” napisał, że to „fakt i prawda”. Skrytykował też Anti-Defamation League (ADL – Liga Przeciwko Zniesławieniom), amerykańską organizację żydowską, której celem jest walka z nienawiścią i uprzedzeniami wobec Żydów.

Zaczęło się w środę wieczorem publikacją tweeta przez @breakingbaht. Ten napisał, iż „Społeczności żydowskie szerzą dokładnie ten rodzaj dialektycznej nienawiści wobec białych, którą, jak twierdzą, chcą, aby ludzie przestali używać przeciwko nim”. Posta skomentował Musk, wyrażając swoje poparcie.

Później twórca SpaceX rozszerzył wątek, atakując ADL. Wskazał, że to właśnie ta organizacja propagują rasizm. Antysemicki wpis potępił już dyrektor generalny ADL Jonathan Greenblatt. „W czasie, gdy antysemityzm eksploduje w Ameryce i wzmaga się na całym świecie, wykorzystywanie swoich wpływów do potwierdzania i promowania teorii antysemickich jest niebezpieczne” – ostrzegł.

Czytaj więcej

Antysemicki eksces Elona Muska. Technologiczny gigant nie chce się reklamować

W odpowiedzi Biały Dom oskarżył Muska o " odrażające szerzenie antysemickiej i rasistowskiej nienawiści", która "jest sprzeczna z naszymi podstawowymi wartościami jako Amerykanów".

Reklama
Reklama

- Niedopuszczalne jest powtarzanie ohydnego kłamstwa ... miesiąc po najbardziej krwawym dniu dla narodu żydowskiego od czasów Holokaustu - powiedział rzecznik Białego Domu Andrew Bates, odnosząc się do ataku Hamasu na Izrael z 7 października.

Reklamodawcy reagują na słowa Elona Muska

Na wypowiedzi Muska zareagowały również największe amerykańskie firmy. Swoje reklamy wstrzymały w piątek m.in. Apple, Disney, Warner Bros Discovery, Comcast, Lions Gate Entertainment i Paramount Global. Dzień wcześniej swoje reklamy wstrzymał IBM.

"Wielu z największych reklamodawców to najwięksi wrogowie twojego prawa do wolności słowa"

Polityka
Niemcy: Parlament za powiększeniem armii. Wprowadza dobrowolną służbę wojskową
Polityka
Ważna decyzja Sądu Najwyższego USA. Walka o wyborców w Teksasie
Polityka
Emmanuel Macron ostrzega przed zdradą Amerykanów. Ujawniono zapis rozmowy
Polityka
Obamowie wciąż wskazują drogę
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Polityka
Kontrowersyjna decyzja Pete'a Hegsetha. „New York Times” pozwał Pentagon
Materiał Promocyjny
Jak rozwiązać problem rosnącej góry ubrań
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama