Reklama
Rozwiń
Reklama

Przybywa elektronicznych zeznań podatkowych PIT

Nawet 56 proc. podatników zamierza w tym roku rozliczyć się z fiskusem przez internet. Przybędzie też osób korzystających z ulg.

Publikacja: 12.04.2018 07:00

Przybywa elektronicznych zeznań podatkowych PIT

Foto: Fotorzepa, Sławomir Mielnik

W tym roku zeznań elektronicznych PIT będzie więcej niż papierowych – wynika z ankiety przeprowadzonej przez firmę doradczą KPMG. Rozliczenie przez internet planuje 56 proc. podatników. Bezpośrednio w urzędzie skarbowym złoży je 39 proc. badanych, a 5 proc. wyśle pocztą.

Prognozę wynikającą z tego badania zdają się potwierdzać dane statystyczne z Ministerstwa Finansów. Rokrocznie do fiskusa trafia około 20 mln najpopularniejszych formularzy PIT-37, a w ubiegłym roku elektroniczną formę miało 7 mln z nich. W tym roku do środy 11 kwietnia złożono ich już niemal 6 mln. Do końca sezonu rozliczeń zostały jeszcze trzy tygodnie, kiedy to jest składanych najwięcej zeznań, wiec realne jest przekroczenie 10 mln. A przecież jeszcze w 2010 r. elektroniczną formę wybrało zaledwie 250 tys. podatników składających ten formularz.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Sądy i trybunały
Sprawa immunitetu Małgorzaty Manowskiej spadła z wokandy
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Nieruchomości
Można już składać wnioski o bon ciepłowniczy. Ile wynosi i komu przysługuje?
Prawo dla Ciebie
Sąd: wlewy z witaminy C i kurkuminy to nie jest żadne leczenie
Prawo dla Ciebie
"To nie był film erotyczny". Sąd Najwyższy rozstrzygnął skargę Polsatu
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Nieruchomości
Budowa domów i mieszkań na nowych zasadach. Co się zmieni w 2026 roku?
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama