Reklama
Rozwiń
Reklama

Piłsudskiego gra ryzyka i błędów

Mamy do czynienia z sytuacją, którą można porównać do szachownicy, na której wszystkie pionki są widoczne i poukładane, ale jednocześnie całe fragmenty jej pola są zakryte. Jak należało czytać bolszewicką Rosję na przełomie 1919 i 1920 r. Czy dało się z nią pertraktować, czy może należało ją zbrojnie odepchnąć na wschód? Z kim w takim razie zawierać sojusze?

Publikacja: 28.02.2020 18:00

Debata odbyła się 20 lutego 2020 r. Od lewej: prof. Włodzimierz Suleja (IPN, Uniwersytet Wrocławski)

Debata odbyła się 20 lutego 2020 r. Od lewej: prof. Włodzimierz Suleja (IPN, Uniwersytet Wrocławski), prof. Grzegorz Nowik (Instytut Studiów Politycznych PAN), prof. Janusz Odziemkowski (UKSW w Warszawie), dr hab. Jan Pisuliński (Uniwersytet Rzeszowski), prof. Karol Olejnik (UAM w Poznaniu)

Foto: Fotorzepa, Robert Gardziński

Geneza wyprawy kijowskiej" – to tytuł trzynastej debaty historyków zorganizowanej w Belwederze przez Kancelarię Prezydenta oraz Instytut Pamięci Narodowej. Badacze polskich dziejów rozmawiali o przełomie lat 1919 i 1920 oraz o wydarzeniach poprzedzających polsko-ukraińską ofensywę przeciwko bolszewikom.

Wojciech Kolarski, sekretarz stanu w Kancelarii Prezydenta RP

Pozostało jeszcze 98% artykułu

RP.PL i The New York Times!

Kup roczną subskrypcję w promocji - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Plus Minus
Smoki i biurowe romanse
Plus Minus
Jerzy Haszczyński: Szczera przemiana
Plus Minus
Tomasz P. Terlikowski: Partia rosyjska znów nadaje
Plus Minus
Jan Maciejewski: Obwód zamknięty
Materiał Promocyjny
Jak budować strategię cyberodporności
Plus Minus
Bogusław Chrabota: Drabina (antyhumoreska)
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama