Bankuj z BNP Paribas poznając ofertę premium

Kluczowe jest dla nas holistyczne podejście do klientów premium. Dzięki niemu zapewniamy im wsparcie w każdym aspekcie, w którym tego potrzebują – mówi Przemysław Furlepa, wiceprezes zarządu Banku BNP Paribas odpowiedzialny za obszar bankowości detalicznej i biznesowej.

Publikacja: 10.10.2020 00:01

Bankuj z BNP Paribas poznając ofertę premium

Materiał powstał we współpracy z BNP Paribas

Turystyka, lotnictwo, HoReCa to branże, które mocno ucierpiały przez pandemię koronawirusa, a  co się dzieje w sektorze bankowym?

Pandemia w mniejszym lub większym stopniu dotknęła większość branż gospodarki i oczywiście miała wpływ także na sektor finansowy, w tym banki. Te z jednej strony musiały zmierzyć się z nową sytuacją i jej skutkami, np. w  postaci obniżenia zyskowności sektora, a z drugiej to właśnie banki stanęły na wysokości zadania, wspierając klientów i gospodarkę w najtrudniejszym okresie pandemii poprzez wprowadzenie różnego rodzaju rozwiązań, jak moratoria kredytowe czy wsparcie w  ramach rządowych programów tarcz antykryzysowych. Banki nie tylko zachowały ciągłość operacyjną w czasie pandemii, ale też wprowadziły wiele ułatwień dla klientów, aby umożliwić zdalne korzystanie z usług bankowych w jak największym wymiarze.

A co konkretnie dzieje się w BNP Paribas w Polsce? Choć cyfryzacja jest wpisana w aktualną strategię banku i  jako taka postępowała w swoim tempie, to w efekcie pandemii nastąpiło przyspieszenie tego procesu, choćby dlatego, że ponad 6000 pracowników od ponad sześciu miesięcy pracuje zdalnie. Pandemia pomaga digitalizacji?

Zmiany technologiczne są z nami od zawsze i sektor bankowy na bieżąco je wdrażał. Niemniej to, co wydarzyło się w ostatnim półroczu, można określić mianem cyfrowej rewolucji w sektorze, która i tak by się zadziała, jednak z pewnością nie w takim tempie i nie na taką skalę, jak mogliśmy obserwować od wybuchu pandemii. Zdalne bankowanie w jak najszerszym wymiarze stało się kwestią konieczną, chociażby ze względów bezpieczeństwa zdrowotnego klientów i pracowników. Płatności zbliżeniowe, zdalne otwieranie konta przez selfie, rozwiązania open-banking, wykorzystanie biometrii, zdalne podpisywanie dokumentów bez użycia papieru, umawianie wizyt w oddziałach przez aplikację Booksy – to tylko niektóre przykłady z listy wdrożonych rozwiązań. A ta jest długa i wciąż otwarta.

A jak pandemia wpłynęła na wasze relacje z klientami? W oficjalnym memo prasowym napisaliście, że „utrzymanie stałego kontaktu z klientami jeszcze nigdy nie było ani tak trudne ani tak ważne”.

Co ciekawe, niespotykana wcześniej na taką skalę digitalizacja usług i zwiększanie roli zdalnych kanałów kontaktu z bankami zmieniło przyzwyczajenia klientów, nawet najbardziej sceptycznych wobec zdalnego bankowania. Do tego, że bankowanie zdalne jest szybkie, łatwe i bezpieczne, udaje się przekonać coraz więcej klientów. Jak już spróbowało się płatności BLIK, Apple Pay lub Google Pay, to czemu nie otworzyć zdalnie konta albo nie podpisać zdalnie wniosku kredytowego. Rewolucja w  zachowaniach klientów dzieje się na naszych oczach i  nas cieszy, bo stawia przed nami wciąż nowe wyzwania. W  tym wszystkim jednak nadal kluczowe są kwestie relacji na linii klient – bank, budowa zaufania i  pozostawania z  klientem w ciągłym kontakcie.

We wrześniu bank wyszedł z nową ofertą dla klientów bankowości premium? O jakich klientach mówimy?

Bankowość premium w naszym banku jest adresowana do klientów, którzy mają regularne wpływy min. 10 tys. zł miesięcznie lub posiadają w banku min. 100 tys. zł na rachunkach lub poprzez produkty oszczędnościowo-inwestycyjne. Dla tej grupy mamy ofertę dedykowanych produktów.

Co znajduje się konkretnie w ofercie dla klientów premium?

Kluczowe dla nas jest holistyczne podejście do klientów. Dzięki niemu zapewniamy im wsparcie w każdym aspekcie, w którym tego potrzebują. W  codziennym bankowaniu mogą korzystać z możliwości, które dostarcza Moje Konto Premium oraz powiązane z  nim produkty i usługi. W komfortowej i bezpiecznej podróży, a także udanych zakupach pomoże klientom karta kredytowa Visa Platinum, która zapewnia 4  bezpłatne wejścia do saloników lotniskowych w roku, bezpłatne ubezpieczenie podróży zagranicznej oraz możliwość skorzystania z programu mamBONUS (to platforma Banku oferująca rabaty w 2500 punktach usługowych, a także możliwość wymiany punktów otrzymanych za zakupy na bilety do kina, vouchery do sklepów  oraz inne nagrody – przyp. red.). Dodatkowo oferujemy klientom i  ich rodzinom dedykowane ubezpieczenia: na życie, medyczne oraz na wypadek najczęstszych chorób cywilizacyjnych, jak: rak, zawał lub udar. Do dyspozycji Klienta pozostaje także certyfikowany Doradca Klienta Premium, który nie tylko pomoże klientowi w lokowaniu posiadanych oszczędności w rozwiązania inwestycyjne, ale doradzi także w zakresie innych jego oczekiwań i potrzeb.

Jak rozumiem, bank szuka też nowych klientów „premium”. Jak wpisałem w  wyszukiwarkę „bankowość premium” to 2., 3., 4. pozycja, które się pojawiły na ekranie, to wasze linki dotyczące Konta Premium. Jakie są jego główne zalety?

Moje Konto Premium jest centralnym elementem oferty Premium, za które klient spełniający kryteria finansowe nie ponosi opłat. Do wyboru klienci mają dwie karty: bezpłatną Moją Kartę Premium, która poza darmowymi wypłatami z bankomatów w kraju i na świecie, gwarantuje brak dodatkowych kosztów za przewalutowanie – dla prawie 160 walut oraz zapewnia większe bezpieczeństwo płatności poprzez ukrycie danych Klienta na rewersie karty. Druga dostępna karta to Karta Multiwalutowa, która  automatycznie dopasuje się do waluty płatności przełączając się pomiędzy kontami walutowymi Klienta. Miesięczny koszt jej użytkowania wynosi 5 zł. Moje Konto Premium to także trzy bezpłatne przelewy natychmiastowe miesięcznie (Express Eliksir) w złotych w aplikacjach GOonline lub GOmobile. Do końca roku w ramach prowadzenia rachunku oferowany jest też bezpłatnie Pakiet Cyber, który daje możliwość uchronienia się przed bezprawnym użyciem danych klienta.

Teraz, na skutek pandemii, jeszcze więcej kontaktów z bankiem sprowadza się do bankowości elektronicznej, ale wciąż wiele osób obawia się hakerów i utraty pieniędzy w sieci. Bankowość premium to także odpowiedź na te bolączki?

Odpowiedzią na te bolączki jest oferowany w ramach Mojego Konta Premium Pakiet Cyber. Klient otrzymuje ostrzeżenia poprzez SMS i e-mail o próbie wyłudzenia kredytu czy pożyczki przy użyciu skradzionych danych. Tak szybka informacja z Biura Informacji Kredytowej pozwala natychmiast zareagować i  zwiększa szanse, by zapobiec wyłudzeniu. Drugim, także ważnym elementem wchodzącym w skład Pakietu Premium, jest nowatorska usługa Bezpieczna Cyber Tożsamość, która zapewnia monitorowanie tzw. darknetu – mrocznej strony internetu, w  której kwitnie m.in. handel skradzionymi danymi osobowymi. Usługa działa w  trybie 24/7 i sprawdza, czy nie pojawiają się lub nie pojawiły w  nim dane klienta. W przypadku zagrożenia klient otrzymuje natychmiastowy alert wraz ze wskazówkami, co zrobić, aby przywrócić bezpieczeństwo danych. Usługa jest bezpłatna dla posiadaczy Mojego Konta Premium przez 12 miesięcy pod warunkiem uruchomienia jej do końca tego roku.

Sądzi pan, że czytelnikom „Plusa Minusa” spodoba się bankowość premium a`la Bank BNP Paribas?

Jestem przekonany, że oferta bankowości premium znajdzie uznanie nie tylko wśród państwa czytelników, ale także klientów innych banków. Zachęcam do odwiedzenia naszych oddziałów i doradców klienta premium oraz skorzystania z pełnej oferty rozwiązań premium.

rozmawiał Artur Osiecki

Więcej szczegółów można znaleźć tutaj: https://www.bnpparibas.pl/bankowosc-premium

Materiał powstał we współpracy z BNP Paribas

Materiał powstał we współpracy z BNP Paribas

Turystyka, lotnictwo, HoReCa to branże, które mocno ucierpiały przez pandemię koronawirusa, a  co się dzieje w sektorze bankowym?

Pozostało 98% artykułu
Plus Minus
Podcast „Posłuchaj Plus Minus”: AI. Czy Europa ma problem z konkurencyjnością?
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Plus Minus
„Psy gończe”: Dużo gadania, mało emocji
Plus Minus
„Miasta marzeń”: Metropolia pełna kafelków
Plus Minus
„Kochany, najukochańszy”: Miłość nie potrzebuje odpowiedzi
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Plus Minus
„Masz się łasić. Mobbing w Polsce”: Mobbing narodowy