Reklama
Rozwiń
Reklama

MEN: dyscyplinarki w szkołach niekonstytucyjne

Karta nauczyciela daje ministrowi zbyt dużą dowolność w regulowaniu zasad odpowiedzialności zawodowej – uważa resort edukacji.

Publikacja: 26.05.2015 18:43

MEN: dyscyplinarki w szkołach niekonstytucyjne

Foto: 123RF

Przedstawiciele resortu edukacji przesłali do posłów swoje stanowisko dotyczące regulacji o odpowiedzialności dyscyplinarnej nauczycieli. Twierdzą, że mogą być niegodne z konstytucją. Karta nauczyciela daje bowiem zbyt dużą dowolność ministrowi w regulowaniu zasad postępowania rozporządzeniem. W środę stanowiskiem ministerstwa zajmie się sejmowa podkomisja stała do spraw jakości kształcenia i wychowania.

– Artykuł 85 Karty nauczyciela niewątpliwie jest niekonstytucyjny. Brakuje w nim wytycznych dla treści wydawanego rozporządzenia – zgadza się ze stanowiskiem ministerstwa prof. Marek Chmaj, konstytucjonalista.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Prawo karne
Gwałt i zabójstwo młodej Białorusinki w centrum stolicy. Dorian S. usłyszał wyrok
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Nieruchomości
Można już składać wnioski o bon ciepłowniczy. Ile wynosi i komu przysługuje?
Sądy i trybunały
Minister Żurek reaguje na decyzję SN. Sędzia Iwaniec odsunięty od orzekania
Nieruchomości
Co może zrobić KOWR, by odzyskać działkę pod CPK?
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Nieruchomości
Rząd kończy z patologiami w spółdzielniach mieszkaniowych. Oto, co chce zmienić
Reklama
Reklama