Reklama

Prof. Marcin Jamroży: Działania wywołane COVID-19 w zakresie cen transferowych

Zmiana otoczenia ekonomicznego wywołana COVID-19 spowodowała wiele nowych wyzwań w obszarze cen transferowych.

Publikacja: 03.12.2020 11:13

Prof. Marcin Jamroży: Działania wywołane COVID-19 w zakresie cen transferowych

Foto: Adobe Stock

W celu złagodzenia skutków kryzysu wywołanego pandemią tzw. „Tarczą antykryzysową" w obszarze cen transferowych wprowadziła wydłużono termin na złożenie informacji o cenach transferowych do 30 września 2020 r. dla podatników, których rok podatkowy rozpoczął się po dniu 31 grudnia 2018 r., a zakończył przed dniem 31 grudnia 2019 r. Informacja o cenach transferowych (formularz TPR-C i TPR-P) stanowi bowiem diametralnie inny obowiązek poszerzony co do zakresu i szczegółowości przekazywanych informacji w porównaniu do dotychczasowych informacji składanych na formularzach CIT-TP albo PIT-TP. Następnie w ramach Tarczy 2.0 przedłużono – dla tej grupy podatników – termin na złożenie oświadczenia o sporządzeniu lokalnej dokumentacji cen transferowych (do 30 września 2020 r.) oraz termin na przygotowanie grupowej dokumentacji cen transferowych (do 30 grudnia 2020 r.).

Pozostało jeszcze 80% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Opinie Prawne
Robert Gwiazdowski: Podatnik ma prawo nie wiedzieć, urzędnik wiedzieć musi
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Opinie Prawne
Andrzej Skowron: Kogo można oskarżyć o udział w zorganizowanej grupie przestępczej?
Opinie Prawne
Małgorzata Śledziewska: Local content to nie chwilowa moda
Opinie Prawne
Paweł Rochowicz: Ray Charles też potrzebował asystenta
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Opinie Prawne
Julian Pawlak: Ustawa cukrowa ponownie zagraża polskiej branży przetwórczej i sadowniczej
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama