Reklama

Achramowicz: Dobra zmiana w ustawie o grach hazardowych?

Doświadczenie pokazuje, że tylko te jurysdykcje, w których połączono wymóg lokalnych zezwoleń ze zrównoważonymi obciążeniami administracyjnymi i fiskalnymi, okazały się efektywne – przekonuje prawniczka Weronika Achramowicz.

Publikacja: 02.06.2016 08:53

Weronika Achramowicz

Foto: materiały prasowe

W branżowych kuluarach od dłuższego czasu szeptano o przygotowywanej nowelizacji. Co do konieczności zmian zgodni są chyba wszyscy: przedsiębiorcy, nawet ci w Polsce nielicencjonowani, prawnicy oraz przedstawiciele samego ustawodawcy (choć może mniej wprost). Diabeł tkwi jednak w szczegółach, a więc ocena projektu Ministerstwa Finansów będzie już różna.

Możliwość blokowania stron internetowych i płatności, rejestr nielegalnych operatorów, zwiększony katalog kar i zaostrzone sankcje za naruszenie ustawy to tylko niektóre z istotnych nowości. Czy okażą się skutecznym remedium na szarą strefę? Doświadczenie pokazuje, że tylko te jurysdykcje, w których połączono wymóg lokalnych zezwoleń (czytaj: lokalnych podatków i kontroli państwa) ze zrównoważonymi obciążeniami administracyjnymi i fiskalnymi, okazały się efektywne.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Opinie Prawne
Małgorzata Śledziewska: Local content to nie chwilowa moda
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Opinie Prawne
Paweł Rochowicz: Ray Charles też potrzebował asystenta
Opinie Prawne
Julian Pawlak: Ustawa cukrowa ponownie zagraża polskiej branży przetwórczej i sadowniczej
Opinie Prawne
Paulina Szewioła: Sceny w Sądzie Najwyższym, czyli zabawa w kotka i myszkę
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Opinie Prawne
Robert Gwiazdowski: Wybiórcze prawo do wiedzy o sędziach
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama