Reklama

Winy Kamila Durczoka - felieton Mariusza Cieślika

Współczując ofiarom mobbingu i molestowania, chciałbym zauważyć, że wina Kamila Durczoka jest znacznie większa, niż się o niej pisze.

Aktualizacja: 11.03.2015 19:34 Publikacja: 11.03.2015 19:18

Mariusz Cieślik, publicysta „Rzeczpospolitej”

Mariusz Cieślik, publicysta „Rzeczpospolitej”

Foto: Fotorzepa/Robert Gardziński

I dotyczy nas wszystkich. Lista odpowiedzialnych jest, oczywiście, dłuższa, ale to właśnie szef „Faktów" TVN był twarzą, a dowodzony przez niego program awangardą procesu tabloidyzacji informacji. Czy może, mówiąc precyzyjniej, trywializacji przekazu.

Jaki obraz świata wyłania się z popularnych „Faktów"? Choć chyba należałoby raczej spytać, czy z tego programu można się czegoś dowiedzieć o świecie? Zadaniem programów informacyjnych jest pokazanie wydarzeń w sposób możliwie najbliższy prawdy. Serwis TVN tego nie robi. Abstrahuję już od widocznych gołym okiem sympatii politycznych większości dziennikarzy, co wcale nie jest największym problemem, choć też nie powinno mieć miejsca. Najgorsze jest bowiem to, że niewątpliwy sukces programu okazał się niszczący dla polskich mediów.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Opinie polityczno - społeczne
Marek Konopczyński: W czyim interesie jest nowa ustawa o zawodzie psychoterapeuty?
Opinie polityczno - społeczne
Marek A. Cichocki: Wszystkie książki historyczne, których nie przeczytał Donald Trump
Opinie polityczno - społeczne
Jędrzej Bielecki: Ukraina jeszcze daleko od pokoju. Co właściwie ustalono w Białym Domu?
Opinie polityczno - społeczne
Dagmara Jaszewska: Maks Korż i fenomen ruskiego hip-hopu, czyli rock and roll dzieje się dziś na Wschodzie
Opinie polityczno - społeczne
Estera Flieger: Polacy wychodzili sobie defiladę w Święto Wojska Polskiego. Nieprawdą jest, że czci się wyłącznie porażki
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama