Polska to nasz rynek numer jeden

Będziemy rozglądać się za przejęciami platform, które pozwoliłyby nam posiąść nowe umiejętności i zasoby. Dlatego można się spodziewać w przyszłości kolejnych akwizycji – mówi Mark Dekan, prezes grupy Ringier Axel Springer Polska Magdalenie Lemańskiej.

Aktualizacja: 15.12.2015 06:08 Publikacja: 14.12.2015 20:00

Polska to nasz rynek numer jeden

Foto: materiały prasowe

Rz: Przez ostatnie lata hasłem wydawców było „digital first". Myśli pan, że szybko zamieni się w „digital only"?

Nasz biznes postrzegamy dzisiaj jako nieprzywiązany już do żadnej konkretnej platformy. Jesteśmy wydawcami, dziennikarstwo jest w naszym DNA, a naszym celem jest sprostanie wymaganiom czytelników i oferowanie im krytycznych oraz niezależnych materiałów. A to nie są już wartości związane wyłącznie z papierową prasą. Cyfrowe dziennikarstwo daje nam niesamowite możliwości dostarczania informacji w znacznie bardziej angażujący sposób, z wykorzystaniem materiałów wideo, audio, galerii zdjęć, interakcji za pośrednictwem mediów społecznościowych, daje nam też nieograniczone pojemności i chcemy, by nasi pracownicy, w większości wywodzący się z tradycyjnego rynku mediów, znajdowali w tym szansę na własny rozwój. Bycie dziennikarzem z 2005 r. w 2015 nie zadziała. Dlatego budujemy platformy, które dadzą im te nowe możliwości. Zachęcamy ich też, podkreślając, że zmiany trzeba przyjąć z otwartą głową, bo są one naturalną częścią nowej cyfrowej rzeczywistości. Kiedy w 2010 r. ruszaliśmy w Europie jako joint venture szwajcarskiego koncernu mediowego Ringier AG i niemieckiego wydawcy Axel Springer SE (spółki mają po 50 proc. udziałów), cyfrowe wpływy stanowiły zaledwie 3 proc. naszych przychodów i nie przynosiły żadnego zysku. Mieliśmy świetny tradycyjny biznes wydawniczy, ale bardzo trudno było nam ruszyć w nową stronę.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Opinie Ekonomiczne
Marta Postuła: Czy warto deregulować?
Opinie Ekonomiczne
Robert Gwiazdowski: Wybory prezydenckie w KGHM
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Qui pro quo, czyli awantura o składkę
Opinie Ekonomiczne
RPP tnie stopy. Adam Glapiński ruszył z pomocą Karolowi Nawrockiemu
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof A. Kowalczyk: Nie należało ciąć stóp przed wyborami
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem