Reklama

Potrzebna strategia działania

Polska może odgrywać istotną rolę w globalnym sektorze wydobywczym. Wcześniej musi jednak powstać dobra polityka surowcowa.

Publikacja: 21.12.2015 20:00

Uczestnicy debaty uważają, że obecnie w Polsce nie ma strategii surowcowej. Warto ją jednak określić

Uczestnicy debaty uważają, że obecnie w Polsce nie ma strategii surowcowej. Warto ją jednak określić i realizować, gdyż dzięki temu nasz kraj może odnieść wymierne korzyści

Foto: Fotorzepa, Jerzy Dudek JD Jerzy Dudek

Uczestnicy debaty pt. „Polityka surowcowa Polski", która odbyła się pod patronatem „Rzeczpospolitej", uznali za konieczne przeprowadzenie działań, które doprowadzą do jej zdefiniowania i wprowadzenia w życie. Herbert Wirth, prezes KGHM Polska Miedź, uważa, że opublikowana na początku listopada przez resort środowiska tzw. Biała Księga Ochrony Złóż Kopalin jest dokumentem zbyt ogólnikowym.

– Brakuje w niej myśli co dalej. Są określone złoża, które należy chronić, ale nie podano, jak je należy chronić – twierdzi Wirth. Jego zdaniem władztwo samorządów w zakresie złóż jest dziś takie samo, jak w przypadku dróg czy kanalizacji. Z tego powodu należy się zastanowić, jakie powinno ono być docelowo. Konieczne jest również określenie jakiejś formy rekompensaty dla samorządów z tego tytułu, że nie będą mogły władać terenem, na którym znajdują się złoża podlegające ewentualnej ochronie.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Szkodliwe skutki pseudoafery z KPO
Opinie Ekonomiczne
Beata Jurkschat: Czy my jeszcze wierzymy w ESG?
Opinie Ekonomiczne
Maciej Stańczuk: Dotychczasowy potencjał wzrostu już wykorzystaliśmy
Opinie Ekonomiczne
Piotr Skwirowski: KPO jest sukcesem. Nic tego nie zmieni
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Dziękuję Karolowi Nawrockiemu za euro
Materiał Promocyjny
Nie tylko okna. VELUX Polska inwestuje w ludzi, wspólnotę i przyszłość
Reklama
Reklama