Polski konsument: mądry czy skąpy?

Przyznaję, zaskoczyła mnie informacja, że w ubiegłym roku Polacy mogli zapłacić za bilety lotnicze 170 mln zł mniej. Wystarczyłoby, gdyby kupowali je odpowiednio wcześnie, czyli wtedy, gdy są tańsze.

Aktualizacja: 14.11.2016 06:16 Publikacja: 13.11.2016 20:16

Polski konsument: mądry czy skąpy?

Foto: Fotorzepa, Waldemar Kompala

Ta niefrasobliwość finansowa dziwi tym bardziej, że konsumenci nad Wisłą znani są z zamiłowania do promocji, niechęci do przepłacania, a by upolować okazję, gotowi są przejechać przez pół miasta.

Ostrożność w wydawaniu pieniędzy, typowa dla nacji na dorobku, zaostrzyła się po ostatnim kryzysie. Nałożyła się na nią, jak zwracają uwagę eksperci, coraz większa dojrzałość kupujących. Wiąże się ona z trendem zwanym po angielsku value for many. A ten w uproszczeniu można opisać jako poszukiwanie produktów dobrej jakości za dobrą – czyli w tym wypadku niewygórowaną – cenę.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Gospodarka wciąż w strefie cienia
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Opinie Ekonomiczne
Piotr Skwirowski: Nie czarne, ale już ciemne chmury nad kredytobiorcami
Ekonomia
Marek Ratajczak: Czy trzeba umoralnić człowieka ekonomicznego
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Klęska władz monetarnych
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Sławiński: Przepis na stagnację