Reklama
Rozwiń

"Wprost" łamie prawo reklamą cydru

Ministerstwo Zdrowia powiadomiło dziś ministra sprawiedliwości i prokuratora generalnego, że miesięcznik "Wprost" złamał przepisy ustawy antyalkoholowej, publikując reklamę cydru.

Aktualizacja: 12.11.2014 22:11 Publikacja: 12.11.2014 17:40

"Wprost" łamie prawo reklamą cydru

Foto: Flickr/Richard 'Tenspeed' Heaven

Reklama 4,5-procentowego napoju z jabłek, która ukazała się na drugiej stronie okładki aktualnego numeru tygodnika "Wprost", wywołała burzę w resorcie zdrowia i Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych (PARPA).

- Najpóźniej w piątek złożę do prokuratury właściwej dla siedziby redakcji zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa przez złamanie ustawy o wychowaniu w trzeźwości - mówi "Rzeczpospolitej" dyrektor Krzysztof Brzózka.

- Reklamowanie cydru jest w Polsce nielegalne - podkreśla wiceminister zdrowia Igor Radziewicz - Winnicki, który od kilku miesięcy sprzeciwia się senackiemu projektowi ustawy umożliwiającej reklamowanie cydru na takich samych zasadach, jak piwa.

Według projektowanych przepisów, reklamy cydru miałyby być dozwolone w prasie, z wyjątkiem tej dla dzieci i młodzieży, telewizji w godzinach 20 - 6 oraz na słupach i tablicach reklamowych, jeśli 20 proc. reklamy zajmować będą ostrzeżenia o szkodliwości alkoholu.

Tymczasem, zdaniem dyrektora PARP-y, reklama zamieszczona we "Wprost" łamie zasady reklamowania nawet piwa, bo wbrew jej przepisom kojarzy się z atrakcyjnością seksualną: - Przedstawia atrakcyjną blondynkę z napojem o nazwie "Desire", czyli "pożądanie". I, zgodnie z naszymi obawami, jest skierowana do kobiet, czyli nie do końca jeszcze zagospodarowanego segmentu rynku alkoholowego, osób, którym nie smakuje piwo, wino ani wódka - dodaje Krzysztof Brzózka, który we wrześniu zawiadomił prokuraturę o reklamie tego samego cydru zamieszczonej na drugiej stronie tygodnika "Newsweek".

Jak dowiedziała się "Rzeczpospolita", faks z resortu zdrowia nie trafił jeszcze na biurko ministra sprawiedliwości Cezarego Grabarczyka.

Reklama 4,5-procentowego napoju z jabłek, która ukazała się na drugiej stronie okładki aktualnego numeru tygodnika "Wprost", wywołała burzę w resorcie zdrowia i Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych (PARPA).

- Najpóźniej w piątek złożę do prokuratury właściwej dla siedziby redakcji zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa przez złamanie ustawy o wychowaniu w trzeźwości - mówi "Rzeczpospolitej" dyrektor Krzysztof Brzózka.

Ochrona zdrowia
Wiceprezes NFZ: Popieram częściowe zamrożenie płac w ochronie zdrowia
Ochrona zdrowia
Opieka koordynowana na pół gwizdka
Ochrona zdrowia
Finał polskiej prezydencji z troską o dzieci
Ochrona zdrowia
Unijny kompromis w sprawie pakietu farmaceutycznego
Ochrona zdrowia
Prof. Michał Zembala: Przeszczepiłem 300 serc