Wiele elektrycznych pociągów wyposażonych jest w w system dynamicznego hamowania. Silniki są wtedy wykorzystywane jako generatory aby spowolnić bieg pociągu. Nowy system opracowany przez japońskich inżynierów umożliwia magazynowanie energii wyzwalanej w tym procesie. Może ona być wykorzystana do poruszania pociągu, ale może również być oddawana do akumulatorów rozmieszczonych wzdłuż torów, które wspomagają i zasilają trakcję elektryczną. W pierwszym etapie, próby tego systemu trwały trzy miesiące, od kwietnia do czerwca bieżącego roku koło Tokio i Kanagawa. Eksperymentalnych składów pociągów dostarczyła linia Odakyu Elerctric Railway.

Od końca października na doświadczalnym odcinku linii kolejowej w Saitama trwa drugi etap prób. Inżynierowie eksperymentują z pociągiem NE - New Energy. Może on jeździć na liniach zelektryfikowanych i nie zelektryfikowanych. New Energy jest wyposażony w dziewięć akumulatorów litowych (600 V i 163 kWh każdy). Korzystając wyłącznie z nich, pociąg może przejechać dystans 50 km rozwijając prędkość 100 km/godz. Dystans ten obliczony jest bez brania pod uwagą energii elektrycznej zużytej podczas hamowania pociągu przed stacją końcową. Inżynierowie badają także możliwość ładowania akumulatorów na dworcu, nawet tam, gdzie nie dociera zelektryfikowana linia kolejowa.

W styczniu 2010 roku pociąg nowej generacji powinien pojawić się na powszechnie dostępnych japońskich liniach kolejowych.